Avatar billede maria.cand Nybegynder
19. august 2005 - 11:12 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ønsker at lære Oracle

Jeg er startet i en norsk virksomhed som sælger CRM systemer og Portaler baseret på Oracle. Nu vil jeg meget gerne have et overordnet kedskab til Oracle databaser. Findes der nogle hæfter på dansk - hvor man kan opnå lidt overordnet/basal viden herom.

Håber nogle kan hjælpe ;-)

Maria
Avatar billede arne_v Ekspert
19. august 2005 - 12:43 #1
Hvis du skal bare kunne snakke med de folk som arbejder med Oracle tror jeg
bare at du skal få fat i noget generel database og kunne noget SQL

Hvis du skal selv arbejde med Oracle skal du have noget mere end et hæfte

Der er også masser af materiale på Oracles web site

F.eks. http://www.oracle.com/technology/obe/obe10gdb/index.html
Avatar billede maria.cand Nybegynder
19. august 2005 - 14:08 #2
Du kender ikke til noget dansk materiale??
Avatar billede arne_v Ekspert
19. august 2005 - 14:33 #3
nix
Avatar billede maria.cand Nybegynder
19. august 2005 - 14:39 #4
ok
Avatar billede strych9 Praktikant
19. august 2005 - 17:50 #5
Introduktion til Oracle-programmering / Gitte Henriksen, Michael Specht. - 1. udgave. - Århus : Klim, 1998. - 345 sider : ill. + 1 diskette

Behandler Oracle-SQL, PL/SQL og Forms 4.5
Skrevet som lærebog på datamatikerniveau
Avatar billede strych9 Praktikant
19. august 2005 - 17:58 #6
Titel: ORACLE : vejledning : udvikling og database / Danmarks Statistik, IT-Center
Trykkested: København : Danmarks Statistik , 2000
Omfang: 66 s. : ill.
Ophav: Danmarks Statistik

Det er efter at have søgt hos statsbiblioteket. I forbindelse med pligtaflevering har statsbiblioteket alle bøger der nogensinde er udgivet på dansk, så du kan godt regne med at der ikke er mere end det her.

Om www.oracle.dk har mere kan godt være.
Avatar billede maria.cand Nybegynder
19. august 2005 - 20:03 #7
stry...smid et svar - og jeg takker;-)
Avatar billede strych9 Praktikant
19. august 2005 - 20:07 #8
selv tak =)