Avatar billede puller Nybegynder
12. april 2001 - 18:47 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Frames

Hej,

Hvordan får jeg oprettet en hjemmeside der benytter frames, jeg har allerede en men den ere bare oprettet ud fra frontpages skabeloner?

Er der en der kan hjælpe?
Avatar billede Slettet bruger
12. april 2001 - 18:51 #1
Hvis du brugte et andet program end FrontPage, eks. vis HomeSite 4.5 er der en frame Wizard..
Sig hvad du vil have så skal jeg lave det..
Avatar billede gregersp Nybegynder
12. april 2001 - 18:51 #2
Find en side med frames du kan lide.

Og kig lidt i koden.

Så lærer du en hel del.

Avatar billede someone Nybegynder
12. april 2001 - 18:52 #3
Du kan få fat på Dreamweaver....Der kan du lave de skabeloner du vil have...
Avatar billede puller Nybegynder
12. april 2001 - 18:53 #4
Jeg har rent faktisk homesite 3.0. Kan jeg ligge min nuværende hjemmeside derind?

og hvordan?
Avatar billede gregersp Nybegynder
12. april 2001 - 18:55 #5
Højst sandsynligt ikke, hvis du har en del Frontpage-ting og sager på siden.
Avatar billede Slettet bruger
12. april 2001 - 18:56 #6
Hmm, frontpage laver så megen overflødig kode, men det skulle være muligt...Du kan bare åbne HomeSite og åbne dine frontpage sider...
Avatar billede Slettet bruger
12. april 2001 - 18:57 #7
Det nemmeste er nok at starte forfra og så stikke FrontPage et vist sted hen hvor sole aldrig skinner..
Avatar billede puller Nybegynder
12. april 2001 - 19:01 #8
Dreamweaver har jeg også, men synes at det er rimligt uoverskueligt at få alle mine ting derover!
Avatar billede puller Nybegynder
12. april 2001 - 19:02 #9
El barto---> Hvad var det du gerne ville lave for mig?

En skabelon, som jeg måske kan lægge alle mine frontpage ting ind i? Måske stadig benytte forntpage
Avatar billede Slettet bruger
12. april 2001 - 19:06 #10
Tjaa, du skal bare sige hvilke rammer du vil have. Men du ville klart lære mest af at lave det selv..
Avatar billede puller Nybegynder
12. april 2001 - 19:09 #11
Jep, men det jeg ikke pt. tid til lige nu. Jeg skal nok dappe lidt flere point af til dig.

Det jeg gerne vil have er et \"panel\" til venstre og foroven!

Min nuværende hjemmeside er http://www.store-heddingebk.dk
Avatar billede Slettet bruger
12. april 2001 - 19:16 #12
Ok, men det er ret simpelt...
Avatar billede puller Nybegynder
12. april 2001 - 19:20 #13
Mail\'er du den til mig? min adresse er

mailto:michael.mark@pc.dk
Avatar billede Slettet bruger
12. april 2001 - 19:23 #14
<!-- frames -->
<frameset  cols=\"16%,*\">
    <frame name=\"venstre_menu\" src=\"menu.html\" marginwidth=\"10\" marginheight=\"10\" scrolling=\"no\" frameborder=\"0\">
    <frameset  rows=\"23%,*\">
        <frame name=\"top\" src=\"top.html\" marginwidth=\"10\" marginheight=\"10\" scrolling=\"no\" frameborder=\"0\">
        <frame name=\"side\" src=\"start.html\" marginwidth=\"10\" marginheight=\"10\" scrolling=\"auto\" frameborder=\"0\">
    </frameset>

<noframes>
Din browser understøtter ikke frames..Synd!
</noframes>

Du skal gemme ovenstående kode som index.html

Nåd du skal have et link i menuen til at vises på siden skal du smide en target=\"side\" ind i dit link...

Så skal du have en menu.html med...din menu!

Og endelig top.html hvor du kan have banner ell. lign..

Er det det du søger?
Avatar billede puller Nybegynder
12. april 2001 - 19:25 #15
Jeg kigge lige på det!
Avatar billede puller Nybegynder
12. april 2001 - 19:34 #16
Når jeg gør det, bliver det bare vist som almindelig tekst!
Avatar billede apollo69 Nybegynder
12. april 2001 - 20:05 #17
>>puller her det hele.
(Fra el barto)
<html>
<head>
<title>Frames</title>
</head>
<frameset  cols=\"16%,*\">
<noframes>
<body>
<p>
Din browser understøtter ikke frames..Synd!
</body>
    </noframes>
    <frame name=\"venstre_menu\" marginwidth=\"10\" marginheight=\"10\" scrolling=\"no\" frameborder=\"0\">
    <frameset  rows=\"23%,*\">
        <frame name=\"top\" marginwidth=\"10\" marginheight=\"10\" scrolling=\"no\" frameborder=\"0\">
        <frame name=\"side\" marginwidth=\"10\" marginheight=\"10\" scrolling=\"auto\" frameborder=\"0\">
    </frameset>

<frameset>
</frameset>

</html>
Avatar billede apollo69 Nybegynder
12. april 2001 - 20:08 #18
Tror jeg ved hvad du mener.
Hvis du sætter det ind direkte i frontpage laver den hø.
Brug notebook.
Avatar billede Slettet bruger
12. april 2001 - 20:36 #19
høhø..du mener vist notepad.. :-)
Avatar billede apollo69 Nybegynder
12. april 2001 - 20:45 #20
Ok, vi siger Notesblok så. :-)
Avatar billede apollo69 Nybegynder
12. april 2001 - 20:50 #21
\"NoteBook for Windows 95/NT is a text editor that replaces Windows Notepad and that has the advantage of being able to handle very large files.\"
Avatar billede Slettet bruger
12. april 2001 - 21:14 #22
okay så! *S*