Avatar billede volturex Nybegynder
19. august 2005 - 00:26 Der er 6 kommentarer

Corsair CMX2x512-3200XLPRO

Hejsa allesammen!

Jeg har et sæt DUAL CHANNEL Corsair RAM af typen fra titlen MEN kan ikke få dem til at køre stabilt på 200MHz. Når jeg sætter dem til auto på mit mainboard (1 stk. Giga-Byte K8NSNXP-939)så kører de 201MHz og er utrolig ustabile. Kan fx. ikke køre Battlefield 2 uden at den restarter konstant.

Hvad kan problemet være? Jeg har prøvet at teste RAM'ene med et program jeg hentede på SHG's hjemmeside og der er ingen fejl når de kører den hastighed. Det er når windows bliver loadet at fejlene begynder at opstå.

Det skal siges at RAM'ene er sat til at køre med 2.75V men kan på mit mainboard max. køre 2.7V (lidt noget shit)!

Kan 0.05V virkeligt ha' noget at sige?

Eller er det fordi de kører 201MHz istedet for de 200MHz?

Al hjælp søges så jeg kan få det meste ud af mine RAMs!!

På forhånd tak!

VoltureX
Avatar billede zonqui Nybegynder
07. oktober 2005 - 11:27 #1
Du siger du har testet dine ram med et program fra shg.dk

Ved ikke hvilket program du har brugt, men du kan evt. forsøge at lave en bootable diskette og lave en anden diskettet med Memtest86, så kan du teste dine ram inden du kommer ind i Windows.
Du kan også bare køre Memtest efter du er kommet ind i Windows.

Har du mulighed for at se i BIOS om dine spændinger er stabile eller svinger de meget?
Måske er det dit motherboard, der leverer for lidt juice eller svingende.
Hvis dit mobo ikke kan vise dine spændinger i BIOS kan du finde programmer der kan. Mener MBM5 kan.

Mvh Morten
Avatar billede volturex Nybegynder
07. oktober 2005 - 12:41 #2
Har testet mine RAM med memtest86 og der finder den ingen fejl hvis jeg kører 200MHz på RAM'ene. Men loader jeg windows så sker der fejl.
Avatar billede zonqui Nybegynder
07. oktober 2005 - 14:45 #3
Hvis du har mulighed for det, så prøv at sætte dine ram i en anden computer.

Hvor gamle er dine ram? Er du helt sikkert på det er rammene, der er fejlen eller er det det du forsøger at finde frem til?
Avatar billede volturex Nybegynder
07. oktober 2005 - 15:50 #4
Ja, det er RAM'ene der skal testes. Måske det er mit mainboard der er gået kold eller hvad? RAM'ene er 1 år gamle så burde ikke være defekte. Og testen i memtest86 ser ud til at være uden fejl. Meget mystisk.
Avatar billede zonqui Nybegynder
08. oktober 2005 - 11:06 #5
Altså jeg opdagede 1 måned før min garanti på ram udløb, at de var defekte, så nåede sku lige at få nogel nye :D

Men som sagt, har du ikke en anden comp du kan teste dem i?
har godt haft tænkt på det ku være dit mobo. Har du andre ram af samme kaliber, eller har du en ven du kan låne nogle ram af?

mvh morten
Avatar billede volturex Nybegynder
08. oktober 2005 - 14:27 #6
Jeg vil lige prøve at teste dem i en anden computer imorgen. Men er stadig ret skeptisk da memtest86 ikke opdager nogen fejl.