Avatar billede Slettet bruger
18. august 2005 - 21:50 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Laptop - Value for money?

Laptop, mest værdi for pengene?

Målgruppe: studerende

Hvilken forhandler?

Hvilket produkt?
Avatar billede sniksnak88 Nybegynder
18. august 2005 - 22:02 #1
Hva hulen er laptop? jeg kender til lapdance men laptop har jeg aldrig hørt om! Jeg kender et udmærket sted hvor de giver lapdance for en slik! Inde på istedgade hos esmeralda kan du nemt få styret lysten!
Avatar billede visualdeveloper Nybegynder
18. august 2005 - 22:09 #2
laptop betyder bærbar på engelsk !
Avatar billede bartz Praktikant
18. august 2005 - 22:10 #3
www.dell.dk inpiron 6000 har lige købt skla selv bruge den til handelshøjskole herning.
Avatar billede bartz Praktikant
18. august 2005 - 22:12 #4
fik for 8800 1.86 ghz centrino, 1 gb ddr2 ram, ati x300 128 mb 60 gb.. kan sige den kører perfekt.. den er lydløs og alt, eneste lille ulempe er at den vejer en smule.. 3.3 kg
Avatar billede huset Praktikant
19. august 2005 - 08:13 #5
For knap 9000 kan opnåes en væsentligt bedre maskine beklageligt bartz!

Denne model http://www.pc-direct.dk/Default.aspx?page=Configurator&configurationid=XmlTbIQquSD3

konfigureret med 512MB RAM og en 1,6GHz koster knap 9000 kr.

Men kommer klart an på hvad den skal bruges generelt til, og hvad din prisklasse er.

Ellers denne med ATI 9700 som performer på fuld højde med X300

http://www.laptop4u.dk/varer.php?vare=22031

X300 er IKKE et kort som klare høje opløsninger.

Denne hitter ligenu i sk
http://www.laptop4u.dk/varer.php?vare=23138

og er samme med denne

http://www.laptop4u.dk/varer.php?serie=AsusA6V

dem som er forventet mest salg i landet over denne sommer/efterår.

Zepto's 6515WD var der store forventninger til, men den skuffede fælt omkring batteriet!

Ellers skal du vente og købe denne når den kommer til landet
http://www.asus.com/products4.aspx?modelmenu=2&model=533&l1=5&l2=24&l3=0

DET er et brag af en laptop!

Har selv forudbestilt denne via en god ven.

Du har mulighed for at ruste dig lidt bedre indenfor området på mit site

http://laptopworld.dk/

Ellers spørger du bare her
Avatar billede bartz Praktikant
19. august 2005 - 11:18 #6
Okai karl smart, find mig en bærbar 1.86 ghz 1 gb ddr2 ram en gfx der preformer ligeså godt eller bedre end min ati x300. Husk ikke mere end 8800 kr.
Avatar billede bartz Praktikant
19. august 2005 - 11:25 #7
Den første fra PC-Direct: Den kan jeg desværre ikke åbne med min firefox.
Den anden fra laptop4u: Den koster 1100 kr mere end min, har 200 mhz mindre end min har 512 ram mindre end min.
Den 3. fra laptop world: Der giver du 4200 for at få en dårligere processor, mindre ram og en gfx-kort som sigende skulle få 700 mere end min i 3d03mark. Det tror sku ingen idiot der leder efter en bærbar til studie der vil købe.
Den 4. fra laptop world: dyrer end min dårlgere processor, mindre og dårligere ram, men ellers bedste bud fra dig.
Avatar billede huset Praktikant
19. august 2005 - 11:49 #8
Nu stopper du din små latterige kommentare bartz...fatter du det!!

Jeg suppotere som JEG ønsker, så hold dine kommentare til mine indlæg væk.

DDR2 performer IKKE en meter bedre end alm. DDR1

Dertil kommer det, at det ikke har en skid at sige om det er en 1.6 eller en 1,8!

Du forstår åbenbart IKKE at X300 er laveste kort i X serien!

Du kan glemme ALT og høje opløsninger. Alene core og frakvens ligger 50Hz under X700.

Dertil kommer, at det IKKE har en rygende fis med antallet af RAM på kortet at gøre. Disse bruges til lagring og visning af pics i høje opløsninger.
Avatar billede bartz Praktikant
19. august 2005 - 12:04 #9
Nu var det jo sådan set dig der startede med, så plzz hold dine kommentare til mine indlæg væk.

Jow de preformer bedre, og jow man spare strøm.

Jow det har det.. Det er ligesom at sige skal vi købe en 2.8 eller 3.2 ghz

Jow det forstår jeg godt, men det betyder ikke at det er det dårligste i verden

Hvad vil du med høje oplysninger, læs dog hvad manden skal bruge sin bærbar til. Plus det ja min kort kan kører 1600*1200, valgte det ikke der jeg bestillte det fra dell fordi jeg har ikke brug for mere end 1280*800.

Jeg har aldrig sagt at antallet af ram skulle gøre det bedre.
Avatar billede mrrius Nybegynder
19. august 2005 - 12:05 #10
x300 grafikkort er da ikke beregnet til at spille på , det er radeon x700 tilgengæld, eller radeon 9700pro

fønix computer har denne acer:
@AlfaNote 8050D Serie:  beløb i alt 8.278,00 excl windows

Intel Centrino Dothan 1600MHz Mobile 2MB cache
3D Grafikkort, 128MB ATI M11 Radeon 9700pro (AGP 8x) Support DirX 9
512 MB DDR RAM
80GB Harddisk Samsung 2.5 5400rpm 8MB
Combo CDRW/DVD(DVD-Rom+CD-Brænder)
15.4" TFT Wide SXGA skærm [opløsning 1280 x 800]
10/100Mbit LAN
USB 2.0
FireWire
MiniPCI 802.11G Wireless Lan (54Mbit) Option

Vægt og dimensioner:
353x250x32 mm
3.0 kg med 15.4" TFT, 6 cell Li+ batteri og DVD/CDR Combo

Skærm:
15" TFT Wide SXGA + farve LCD, 1280x800, 32M farver
Samtidig LCD og CRT display
Hardware 3D graphic engine

Hukommelse:
64 bit memory bus, support DDR.
2 DDR DIMM slots.
Op til 1024 MB (Total)
512 KB FLASH BIOS - shadow RAM support

Storage Subsystem:
Combo DVD / CD-RW

Power Subsystem:
ACPI Compliant
Li-Ion 6 Celler, 2200mAh
1 ½ times hurtig opladning
4,5 timers "oplad i brug"

Keyboard & mus:
84/85/88 keys- inverted "T" cursor layout,
14 function keys; 4 cursor keys; separate PgUp, PgDn, Home, End Keys, Two Windows keys; Hotkey controls.

Lyd system:
AC-97' Audio system med dual speakers
SoundBlaster-Pro and DirectSound kompatibel
Built-in 2W Woofer

Kommunikation:
Indbygget 56Kbps software data/fax modem med international PTT certifikat
Wake on Ring (fra Standby) support
On-Board 10/100BaseT LAN
MiniPCI 802.11G Wireless LAN

I/O Porte:
1 Card bus type II slot
1 RJ-11 jack til Modem
1 RJ-45 jack til 10/100 Base T LAN
1 DC-in jack til AC adapter
1 VGA port til ekstern CRT
1 line in jack/microphone in
1 line out
3 USB 2.0 porte
1 parallel port
1 x FireWire (IEEE 1394)
Avatar billede bartz Praktikant
19. august 2005 - 12:07 #11
mrrius min X300 kører da cs perfekt og for at ikke tale om battlefield2. Men i skal jo lige huske på hvad computeren skal bruges til. Hvad skal han med en x700 når han skal bruge den til at skrive opgaver på.
Avatar billede huset Praktikant
19. august 2005 - 12:10 #12
JA, de spare strøm, men dette ødelægges af 533FSB og PCI Express. Læs din lektier!!

Citat
http://www.hardinfo.dk/show.asp?page=5205

Man bør huske på at DDR2 i dens nuværende tidlige implementation ikke vil give et ydelsesløft ift. DDR1-moduler. DDR2 er fremtidens teknologi, men den er ikke den nuværende generation overlegen side om side - derudover er DDR2 endnu ikke i den samme masseproduktion som vi ser med DDR1-moduler, og man kan derfor forvente at prisniveauet for DDR2-moduler vil ligge noget højere end DDR1. Formodentlig vil yields på disse moduler heller ikke være ligeså gode som med DDR1, og det er tvivlsomt at man vil få en stor fordel i forbindelse med overclocking med de første DDR2-steppings, på trods af at de er bygget til at kunne skalere bedre end DDR1.

mmrius>>x300 grafikkort er da ikke beregnet til at spille på , det er radeon x700 tilgengæld, eller radeon 9700pro

KORREKT!
Avatar billede bartz Praktikant
19. august 2005 - 12:13 #13
På det link der kan jeg ikke se nogen steder hvor der står at fsb på 533 ødelægger det og pci express.
Avatar billede huset Praktikant
19. august 2005 - 12:14 #14
Som nævnt tidligere spiller andre ting også ind når vi snakker om DDR2. Strømforbruget skulle efter Intel være reduceret til 1,8V, som faktisk er hele 30 % mindre end den tidligere DDR (2,5V).

Dothan fortsættelsen (sonoma med Alvisio) har skuffet mere end gavnet, og den "ældre" dothan følger den stadig.

SKAL maskinen på nogen måde benyttes som lidt spille maskine, så GLEM X300. Men tror jeg heller ikke du skal bruge den til :D

Formålet med Centrino 2 var netop at lave mere strømbesparelse. Dette med lanceringen af DDR2 bla. Dette ædes dog meget hurtigt at den forøget bus fra 400 til 533 + widescreen ofte + PCI Express.
Avatar billede bartz Praktikant
19. august 2005 - 12:17 #15
Hva huset skal tag screenshots af mig spille battlefield2 og cs.. Så ville du hurtig finde ud af at jeg trække cs med 460 fps og battlefield2 på omkring de 80.
Avatar billede huset Praktikant
19. august 2005 - 12:17 #16
Kommentar: bartz
19/08-2005 12:13:48 --> Nej, det står ikke på givne link, men der forklares DDR2!

Kan du ikke selv regne ud, at en højere systembus sluger mere strøm??

JA, dothan "2" fåes med 400MHz, men det er den du linker til jo heller ikke.

PCI Express bruger mere strøm. Dette ville du erfare hvis du satte dig ind i sagerne iste det for at rakke mine indlæg ned gang på gang.

Dog skal det siges, at går man mere i dybden med denne standard, og dets forbrug, er der smarte ting man bør gøre sig klar, kontra AGP. PCI Express har sine individuelle baner, hvilke tændes og slukkes som man ønsker for at spare strøm. Men det er vigtigt den enkelte bruger gør op med sig selv hvad han ønsker her, og hvad ens krav er.
Avatar billede huset Praktikant
19. august 2005 - 12:20 #17
Kommentar: bartz

Stop du med dit CS og battlefield.

Ligemeget hvos du vender det, så egner X300 sig ikke til grafiske tunge spil i høje opløsninger.

Det er og bliver det skrabet kort i X serien.

Men opretter skal ikke bruge den som spille maskine.

Derimod studie. Der må man vel ønske lang levetid på batteriet, og der sluger 533MHz bus og PCI Express.
Avatar billede huset Praktikant
19. august 2005 - 12:27 #18
Opretter jeg beklager al den unødige spam.

Næste gang ignorer jeg bartz og gør opgaven som jeg ønsker det.

God weekend
Avatar billede mrrius Nybegynder
19. august 2005 - 12:30 #19
Jeg kan da kun henvise til : http://edb-tidende.dk/article.php?id=28

Der kan man se at x300 grafikkortet sucker , når man snakker om spil , det er nok bare dine krav til spil grafik, som ikke er så høje. hvis du spiler 3d skyde spil , skal du gerne have høj opløsning , samt masse af 3d

Det med at en bærbat bruger meget strøm , er ligemeget , hvis den alligevel er tilsluttet 220volt derhjemme og på skolen...
Avatar billede Slettet bruger
19. august 2005 - 14:47 #20
Okay drenge, tak for alle de velmente råd og indlæg. Nu bagefter kan jeg godt se, at spørgsmålet var for upræcist. Jeg burde have skrevet maxpris og hvilke applikationer der skulle køre på den. Jeg skulle også have skrevet, at tekniske detaljer ville gå over hovedet på mig :-)

Faktisk er jeg mere fascineret af ordkrigen mellem huset og bartz end af valg af laptop :-)
Jeg ønsker ikke deltage i den, har blot denne kommentar:
Det er uinteresseant for en spørgsmålsstiller, hvad to eksperter mener om hinanden som personer :-)
>huset: Du gør alle dine medmennesker til dine fjender, når du i den grad taler ned til dem. Du er sikkert en flink fyr, men det pisser alle mennesker af, at blive talt ned til. Hvis du tænker over det, er jeg sikker på at du vil indse, at det ikke fremmer din velfærd.
Amen :-)
Avatar billede bartz Praktikant
19. august 2005 - 15:00 #21
mrrius: Jeg har jo evt. X300 og kan derfor sige dig at den kan kører alle de nyeste ting. Dog ikke med 1280*1600 opløsning men bf2 kan den med 800*600 i opløsning og det hele sat på det højeste kører fint nok. Lige præcist er det derfor jeg anbefaler ham en dell computer. Han vil bruge den til studie, men hvis han vil tage en tur i cs, bf2 eller for den sags skyld strategispil så x300 perfekt. 1 gb ram hvis han skal arbejde med powerpoint photoshop osv, og 1.86 ghz for at sikre sig 1 år ekstra.
Avatar billede bartz Praktikant
19. august 2005 - 15:01 #22
schlumberger: Hvilken computer blev det til.?
Avatar billede huset Praktikant
19. august 2005 - 16:04 #23
sclumberger>>

Jeg giver bare svar på tiltale!

Kan man ikke underbygge sine indlæg sagligt, så skal man slet ikke bøvse :D

Uden jeg taler ned til bartz, så vil jeg vove at påstå, at min laptop erfaring når lidt længere.

Dermed ikke sagt jeg er en guru...slet slet ikke.

Men at bartz så helhjertet påstår at X300 er et spillekort er jo mildesttalt langt ude.

"1.86 ghz for at sikre sig 1 år ekstra." dette viser bare det jeg siger endnu mere.

Mon ikke mrrius giver mig ret igen her :D
Men ja, jeg skal nok overveje mit sprog en anden gang.
Avatar billede bartz Praktikant
19. august 2005 - 16:09 #24
OMG D** ******* ****** **** ** ** ** ******* *** * *** ****** ****** ****.. Jeg har da aldrig påstået det er et spillekort. Mener da aldrig jeg har skrevet. Plus mente ikke det vil give den 1 års ekstra tid. Mente bare at det er bedre at fikse sig en 1.86 end 1.6 så har man da altid lidt ekstra når den bliver lidt ældre.
Avatar billede bartz Praktikant
19. august 2005 - 16:09 #25
Det jeg prøver ligesom at forklar det er at den er altså ikke så dårlig som du sidder og påstår !
Avatar billede huset Praktikant
19. august 2005 - 17:23 #26
Gud fader bevarres!!