Avatar billede nmnm Nybegynder
18. august 2005 - 16:40 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Få fat i filer fra gammel harddisk

Jeg har for nyligt købt en ny harddisk og installeret derpå, men jeg beholdte min gamle disk, og vil nu gerne have fat i nogle filer derfra. De ligger dog uheldigvis i min bruger-dokument-mappe, og jeg får adgangen nægtet. Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede doodoo Novice
18. august 2005 - 16:42 #1
Du genstarter i fejlsikret tilstand - logger ind som administrator og finder mappen :)
Avatar billede nmnm Nybegynder
18. august 2005 - 16:43 #2
I øvrigt viser XP ikke den fulde størrelse af min nye disk (160 GB). Jeg har opgraderet til SP2, men det er måske mit bundkort der er for gammelt? Anyways, adgangen til min gamle bruger-dokument-mappe er vigtigere, så gode forslag er meget velkomne.
Avatar billede nmnm Nybegynder
18. august 2005 - 16:44 #3
I øjeblikket er der kun oprettet en bruger, og derfor burde jeg vel have administrator-rettigheder? Jeg prøver det lige...
Avatar billede nmnm Nybegynder
18. august 2005 - 16:52 #4
Det virkede ikke! Verdammt.
Avatar billede screem_brille Novice
18. august 2005 - 17:00 #5
du skal overtager ejerskab af mappen, højreklik på mappen og vælg avancerede indstillinger (er det en XP home ed. du har, kan du kun gøre dette i fejlsikret tilstand)
Avatar billede nmnm Nybegynder
18. august 2005 - 23:25 #6
Kunne jeg eventuelt få det lidt mere udførligt?
Avatar billede nmnm Nybegynder
19. august 2005 - 00:43 #8
Det lykkedes delvist, men jeg kan ikke åbne undermapper, og ikke komme til at højreklikke på dem i fejlsikret tilstand, fordi der ikke er adgang til at åbne hovedmappen! Giver der mening?
Avatar billede screem_brille Novice
19. august 2005 - 00:45 #9
du skal gøre det på hoved mappen da rettigheder nedarves
Avatar billede nmnm Nybegynder
19. august 2005 - 01:08 #10
Det lader det ikke til de gør. Er der et flueben jeg skal tjekke/mangler?
Avatar billede mrrius Nybegynder
23. august 2005 - 10:52 #11
du kunne evt overveje at bytte rundt på harddiskene , for 1 dag og boote op på din gamle harddisk. eller boot op i din gamle harddisk , brænd filerne ned på en cd...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
24. august 2005 - 09:52 #12
Hvor meget af dette HAR du gennemført? ->
[Sådan overtager du ejerskab af en fil eller mappe i Windows XP] ->
http://support.microsoft.com/?kbid=308421
Avatar billede majsmarken Nybegynder
24. august 2005 - 09:55 #13