Avatar billede zeth Nybegynder
12. april 2001 - 17:42 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Fra MySQL til MSSQL

Hej.. Jeg har brugt MySQL er meget lang tid nu, men har efterhånden hørt at MSSQL kan trække meget størrere opgaver.. Så er det jeg spør\'; hvor meget trafik osv. skal jeg have før det kan betale sig for mig at skifte til MSSQL?
Avatar billede nicebacon Nybegynder
13. april 2001 - 12:37 #1
Det kommer naturligvis an på hvad slags arbejde du beder din databaseserver om at udføre, hvilket hardware du kører på osv osv.. Der er i de allerfleste tilfælde ikke nogen grund til at skifte. Hvis dit site kører dårligt på det nuværende hardware med mysql vil det nok også køre dårligt med mssql. Til gengæld vil du være mange tusinde kroner fattigere.
Et site som www.slashdot.org kører på mysql, og det trækker mere trafik og flere databaseforespørgseler end de fleste kan prale med.
Brug pengene på hardware istedet.
Avatar billede zeth Nybegynder
13. april 2001 - 15:04 #2
Hm.. jeg regner med at få rigtig mange besøgende.. (altså til en kunde..).. men okay, jeg stoler på dig *SS* lav et svar, så skal du få dine point :)
Avatar billede nicebacon Nybegynder
13. april 2001 - 21:17 #3
Tja, hvis sitet ikke skal køre noget _meget_ specielt, så kan du evt bruge en hotelløsning fra en af de store _seriøse_ udbydere. Så er det principielt set deres problem at sørge for performance. Men de vil måske stejle lidt, hvis hver side du server skal i databasen to-tre hundrede gange ;-)