Avatar billede krydset Nybegynder
18. august 2005 - 09:41 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Underlige farver på alle videofiler jeg afspiller

Hejsa, jeg har et problem når jeg afspiller videofiler på min computer.
det drejer sig om avi, mpeg, vob, mov, dvd osv ja alle sammen og jeg har prøvet alle software dvd afspillere jeg har kunne finde power dvd, intervideo windvd, asus dvd, nero media player windows media player.
Jeg har prøvet atr instalælere codecpacks uden held, har osse fjernet dem igen. Hvad skal jeg gøre nu.

Jeg vedligget et par billeder i kan se.

http://62.79.78.120/billeder/1.jpg
http://62.79.78.120/billeder/2.jpg

Håber på hjælpe fra en kyndig it person for jeg kan ikke leve uden at se film en gang imellem :(
Avatar billede nurriz Nybegynder
18. august 2005 - 11:52 #1
Jeg bruger selv en codec pack ved navn defilerpak. http://hellninjacommando.com/defilerpak/. Den er meget minimal, men har endnu ikke stødt på noget den ikke kunne klare. Vær sikker på at alt er afinstalleret af disse paks, for nogle af dem kan konflikte groft med hinanden.

Prøv eventuelt at afspile din film i VLC player. http://www.videolan.org/vlc/

Hvis dette ikke virker så svar venligst på følgende: Ved du hvilket codec filmen er encodet i? Har du grafikproblemer andre steder? Hvilket grafikort har du?
Avatar billede krydset Nybegynder
18. august 2005 - 13:15 #2
Jeg har samme problem med vlc player

Jeg ved ikke hvilke codecs filem er encoded i, det er en dvd film.
Jeg har ikke andre grafikproblemer
Mit grafikkort er et asus 6800 GT 256 Mb ram
Avatar billede nurriz Nybegynder
18. august 2005 - 14:14 #3
Har du prøvet at gensinstallere dine drivere til grafikkortet?
Avatar billede nurriz Nybegynder
18. august 2005 - 14:26 #4
Hvilken version af Forceware bruger du?
Avatar billede krydset Nybegynder
18. august 2005 - 14:41 #5
forceware ??? er ikke med....
Avatar billede nurriz Nybegynder
18. august 2005 - 14:44 #6
Forceware er navnet på nVidia drivere. Hvilken version bruger du? 77.xx?
Avatar billede krydset Nybegynder
18. august 2005 - 15:01 #7
77.72
Avatar billede nurriz Nybegynder
18. august 2005 - 16:03 #8
Aha! Der er en fejl i 77.72 driverne der gør netop det der. Installer den nyeste driver 77.77 og problemet går væk.
Avatar billede krydset Nybegynder
18. august 2005 - 16:41 #9
hmm det prøver jeg da :-D
Avatar billede krydset Nybegynder
18. august 2005 - 18:30 #10
Se det var et svar man kunne bruge til noget så du har sq fortjent de point takker for hjælpen

OBS til andre som evt måtte have problemet HUSK at afinstallere de gamle drivere inden man installere de nye. Hvis IKKE man fjerne de gamle drivere vil problemet IKKE blive løst

//Thomas L.