Avatar billede srhansen Nybegynder
17. august 2005 - 22:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til valg af Kabinet

Hej eksperter

Jeg søger hjælp til valg af et kabinet til min nye computer. Computeren bliver selvbyg med ATX størrelse motherboard, så vi er i området miditower. Jeg har kigget på EDB-priser, men alle kabinetterne ser stort set ens og kedlige ud. Hvad jeg heller ikke kan se er hvor godt lyddæmpede kabinetterne er. Det er af afgørende betydning for mig at jeg denne gang får et godt lyddæmpet kabinet. Findes der ingen sider med oversigt over kabinetternes lyddæmpende egenskaber? Det best egnede kabinet jeg har kunnet finde indtil videre er asus vento kabinettet. ASUS kabinettet er dog ENORMT, men det har mange af de ting jeg efterlyser (udseendet kan man dog diskutere). Min ønskeliste ser ud som følgende prioritere rækkefølge og point tilfalder ikke nødvendigvis det bedste svar, men den person der finder det bedst egnede kabinet.

1. Lydisoleret
2. Pænt og stilrent (ikke noget med lys i siden og neon)
3. Fronttilslutning af minimum 2 usb porte.
4. Hurtig at åbne og montere.
5. Dæmpede harddisk trays
Avatar billede huset Praktikant
17. august 2005 - 22:42 #1
Kabinettet P160 har jeg selv, og er ikke tilfreds med dette. Alt for plastikagtigt, og har mange skarbe anter efter min smag.

Har også dette http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=11003 og kan varmt anbefale det. Der er PSU med, så tager du dette, så skal du ikke have PSU seperat husk det!

Sonate er totalt fedt, og har en extrem flot finish!

Skal du have luxus så er det

http://www.tweak.dk/tests2.php?id=33
Avatar billede dmcn Praktikant
17. august 2005 - 23:03 #2
Enig med huset, Sonata er et virkelig lækkert kabinet. Sonata II blev lanceret for nylig, og her har de rettet et par småting til, som ikke var optimale i det gamle (herunder bl.a. lågen).
Avatar billede hmann Nybegynder
18. august 2005 - 08:41 #3
kig på Lian Li kabinetter!

lydisoleret, stilrent, aluminium - ikke noget plastik..

fx det her:
http://www.studiedata.dk/productitem.asp?id=CCLL115&Fane=CASE,CACC

ellers kig lidt rundt ved studiedata.dk - de har en del om lydisolering og kabinetter

mvh
HMann
Avatar billede mrrius Nybegynder
18. august 2005 - 14:41 #4
http://www.tweakup.dk/article/668/dk/
Denne kabinet er ret fedt , fordi den har en " tunel" hvor cpu'ens varme luft bliver blæst ud af kabinettet.

Jeg vil også købe en lydsvag strømforsyning:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=119854
Avatar billede huset Praktikant
18. august 2005 - 14:44 #5
Den der allerede sidder i sonate er lowniose
Avatar billede mrrius Nybegynder
18. august 2005 - 14:45 #6
Dette er nok ivirkeligheden den kabinet du leder efter, men den er lidt dyere end de fleste kabinetter, og er desvære ved at være forældet , da den nok ikke kan klare at køle de helt store cpu'er som afgiver mest varme idag.
tilgengæld , så larmer den 0db. ( det er ikke helt rigtigt , cd-rom drev og hardisk siger stadig noget
http://www.hardware-test.com/ht/test_show.asp?id=2625
Avatar billede srhansen Nybegynder
19. august 2005 - 23:57 #7
Tak for jeres svar allesammen.
I har alle godt forstået hvad vi efterlyste. Valget faldt på Sonata 2 både for mig og for min makker. Det svære valg er grundet i prisen og størrelsen på kabinettet. Allukabinettet og Zalman kabinettet er også gode løsninger, men nu prøver vi Sonanta.

mvh srhansen