Avatar billede twixmus Nybegynder
17. august 2005 - 19:46 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor kan computeren ikke starte?

Hej!

Jeg har et problem med min computer. Et problem som min mor også har haft med hendes.
Problemet er at computeren ikke kan starte op. Når man tænder computeren starter alle diverse blæsere, men så sker der heller ikke mere. Skærmen står og blinker ligesom når computeren er slukket eller er på standby.
Problemet opstod ligesom jeg sad ved den. Skærmen blinkede lige et par gange, og så startede den op igen, og 5 sek. efter gik skærmen helt ud.
Da min mor havde det samme problem fik jeg et tip om at jeg kunne prøve at tage bios-batteriet ud, og sætte det i igen. Og det hjalp på hendes.
Jeg har prøvet det samme på min computer, men der sker ikke noget.

Er der nogen der har et forslag, fordi jeg ved ikke hvor jeg skal begynde??

Med venlig hilsen

Søren Hofmann
Avatar billede huset Praktikant
17. august 2005 - 21:07 #1
Citat
---

Her er den rækkefølge og fremgangsmåde jeg bruge når jeg fejlfinder:

1: Ram ud og i
2: 1 ramblok hvis man har mere end 2, stadig fejl byt dem rundt

Nu er rammene udelukket

3: Alle PCI kort ud så der kun er CPU, Ram og grafikkort

Nu er PCI kortene udelukket

4: Grafikkortet ud (har et gammelt PCI grafikkort liggende jeg smidder i istedet)

Nu er grafikkort og AGP slotten udelukket

5: CPU af og på
6: Stadig fejl test CPU på et andet motherboard (det er så træls at teste en andens CPU i et board der har en fejl der rister CPU'en)

Nu er CPU'en udelukket

7: En anden PSU

Stadig hardwarefejl ja så er det kun mobo tilbage :)
Avatar billede mrrius Nybegynder
18. august 2005 - 11:06 #2
siger hardisken normale lyde når den starter op, eller siger den HAK HAK?
Avatar billede dragonknight Juniormester
18. august 2005 - 11:11 #3
Den skal helst ikke sige hak hak hak, eller tik tik.

Den skal have en monoton omdrejningslyd.
Avatar billede huset Praktikant
07. september 2005 - 08:16 #4
Har du fået en smule tid til at kaste feedback her eller lukke spørgsmålet!
Avatar billede huset Praktikant
11. september 2005 - 07:56 #5
Mon det er på¨tide du finder ud af at få givet feedback eller lukket tråden!
Avatar billede huset Praktikant
10. januar 2006 - 08:50 #6
ER det tid til lidt feedback her eller en afslutning?
Avatar billede huset Praktikant
17. januar 2006 - 09:24 #7
Kunne man efterhånden forvente feedback fra dig opretter, eller på anden måde du gad bruge tid på at lukke spørgsmålet igen?

http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar