Avatar billede mmp00mmp Nybegynder
17. august 2005 - 17:05 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Beskyttelse af delte filer

Hvordan kan jeg sætte password eller den slags ting på de filer jeg deler da jeg lige har fået trådløst netværk.
Og jeg er nødt til at dele filerne da der er andre der skal bruge dem.
Avatar billede logsuppe Nybegynder
17. august 2005 - 17:09 #1
Hvis dit trådløse netværk er krypteret kan folk udefra ikke få adgang til det. Medmindre du mener, at folk som skal have adgang til netværket, ikke skal have adgang til de delte filer???
Avatar billede nurriz Nybegynder
18. august 2005 - 12:02 #2
Du skal slå simple filesharing fra. Herefter kan du bestemme hvilke brugere der må tilgå dine shares.
Avatar billede mmp00mmp Nybegynder
18. august 2005 - 15:56 #3
Simple filesharing er lige sådan noget jeg mangler, problemet er bare en af de maskiner jeg gerne vil beskytte køre med xp home.
Har fundet ud af at man kan skjule drevene ved at sætte et "$" til sidst i share navnet.
Avatar billede nurriz Nybegynder
18. august 2005 - 16:08 #4
Ja det er jo en af de ting der ikke er i Home udgaven. $ er ringe sikkerhed. Man vil stadig være i stand til at snuse sig frem til sharet.

Du kan undlade at tillade folk at skrive til sharet, hvis de bare skal hente noget. Så slipper du for der sker noget med dine data. Hvis det er "følsomme" data kan jeg kun anbefale dig at få fat i Professional. Alternativt kan du sætte en ftp server op og give folk adgang den vej.
Avatar billede mmp00mmp Nybegynder
18. august 2005 - 21:43 #5
Jeg kan godt se at jeg må smide en professional på den så, kan jo heldigvis nøjes med at købe en opgradering.