Avatar billede mxs Nybegynder
17. august 2005 - 13:06 Der er 7 kommentarer

mysql++ kan ikke inkludere biblioteket

Hej jeg har sidder på en Linux boks og har lige hentet (emerget) mysql++ v 1.7, men jeg kan ikke inkludere. Jeg har fulgt op til flere documentations som siger at man skal inkludere sqlplus.hh, men min compiler brokker sig bare hver gang over at der ikke er et bibliotek ved det navn. Er det mig som bruger den forkert, eller er der noget jeg helt har overset?

På forhånd tak,
Martin Slot
Avatar billede arne_v Ekspert
18. august 2005 - 16:04 #1
har du den fil ?

og inkluderer du rigtigt ?

g++ -I\kundirikkefilen ...

og

#include "sqlplus.hh"

?
Avatar billede arne_v Ekspert
18. august 2005 - 16:04 #2
mysql++ er iøvrigt efter manges mening noget bras !
Avatar billede range Nybegynder
03. september 2005 - 17:44 #3
Du kunne eventuelt prøve SQLAPI++ Library ( http://www.sqlapi.com/ ) eller Libodbc++(http://libodbcxx.sourceforge.net/ ). Jeg har ikke selv prøvet dem, så jeg er desværre ikke klar over om de er ret meget bedre end mysql++
Avatar billede arne_v Ekspert
29. september 2005 - 20:56 #4
mxs ??
Avatar billede mxs Nybegynder
09. oktober 2005 - 01:14 #5
Hej arne_v. Dem vil jeg lige prøve. Jeg er ked af at jeg ikke har besvaret dig før nu, men jeg er flyttet til Århus, og jeg har intet net og får det heller ikke lige med det samme. Lidt irriterende.
Avatar billede arne_v Ekspert
09. oktober 2005 - 09:25 #6
links var range's ikke mine
Avatar billede mxs Nybegynder
16. december 2008 - 20:58 #7
range, jeg kan se at jeg aldrig rigtig fik lukket spørgsmålet her, men jeg brugte faktisk sqlapi i noget tid, så smid en svar og du får point.