Avatar billede knagen7100 Novice
17. august 2005 - 11:38 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Bredbånd med flere telefonstik

Hejsa

Jeg skal have oprette bredbånd hos TDC på en adresse hvor der er flere telefonstik. Disse stik vil jeg gerne beholde efter installationen. Mmin spørgsmål er nu om TDC såkaldte kombi filter kan trække alle disse stik. Jeg køre iøjeblikket med ISDN adapter som trækker disse stik så de bliver til alm analog stik.
ISDN adapteren skal vel bare skiftes ud med kombi filteret.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
17. august 2005 - 13:29 #1
Skille filteret skal sættes mellem ISDN adapteren og der hvor telefon signalet kommer ind. Så vil telefonerne stadig virke og der vil være ADSL forbindelse fra dette punkt.
Avatar billede knagen7100 Novice
17. august 2005 - 16:16 #2
Nu er planen godt nok at lave forbindelse om fra ISDN til en alm. analog forbindelse. Spørgsmålet er bare om det TDC kalder kombi filter kan trække alle de 4 andre telefoner der er på installationen.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
18. august 2005 - 15:21 #3
Kender ikke kobmi filteret. Men hvis du har en installation i dag, der virker. Så skal skillefilteret bare sættes i der hvor ledningen kommer ind i huset. Ville det forresten ikke være vildt meget mere oplagt at spørge TDC?
Avatar billede 477 Nybegynder
19. august 2005 - 23:53 #4
Hos mig virker kombifilter på flere telefonen, men næppe på fire telefoner, med man kan købe købe kombifilter( ekstra ) i telebutiken, det har vi gjort, vi har monteret 2 stk, meget nemt, kostede  lidt over 100 kr for et filter mere.
Men som james skriver, spørg dog TDC, de snakker dansk
Avatar billede rijah Nybegynder
25. august 2005 - 11:31 #5
Hvis du skal have alle stik til at virke når din adsl skal installeres, skal du vælge en godt i gang løsning, teknikeren sørger for at alle dine stik virker inden han går derfra, vælger du en gør det selv løsning så virker kun det stik hvor dit skillefilter modem osv. er sat til. Håber du kan bruge det :) Ved desværre ikke noget om det kombifilter du snakker om, ved kun det vil virke hvis du vælger godt i gang løsningen.
Avatar billede knagen7100 Novice
09. september 2005 - 22:09 #6
Kombifilteret kan ombyttes i TDC butikken til et skille filter.