Avatar billede mrjonez Nybegynder
16. august 2005 - 23:02 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Har udviklet et nyt program til min hjemmeside. Hva syntes I?

Hej Eksperter

Jeg har en hjemmeside som sælger malerier fra fritidskunstnere.

For at hjælpe mine kunder til købe de rigtige, har jeg udviklet et program hvor folk kan sætte maleriet ind på et digitalt billed af f.eks deres stue, i rigtige målestoksforhold osv, og dermed nemmere bedømme om det nu passer til resten af stuen, farver på væggen osv.

Det jeg gerne vil høre jeres mening om er:
Hvad synes i om ideen? Er det brugervenligt for alle typer mennesker, og tror i det giver kunderne gode muligheder for at se om maleriet er noget for dem.

Giver point til alle seriøse besvarelser

Adressen til download siden er: http://www.maleri-online.dk/download/stue.php
Avatar billede mobius6 Juniormester
16. august 2005 - 23:32 #1
jeg gik alle steps igennem hentede et .mo billede indsatte, men billedet vises ikke ?

andre kom.
jeg bryder mig personligt ikke om "looket" på fil-browser winduet, det føles meget "fremmed" at navigere rundt i, jeg vil foreslå et mere almindeligt xp-look
- type, date, modified osv, funktionerne virker ikke? (gør det ret besværgelig at navigere rundt i
- Hjælpe funktionen lander på 1 når jeg vælger 3?
- generelt er hjælpetexten (udenfor hjælpefunktionen) ikke så venlig, den bør dsignes bedre med kortere linjer.

generelt er det dog rigtigt fint ud, og en super fin ide. der skal dog arbejdes lidt på detaljerne ;)
Avatar billede mobius6 Juniormester
16. august 2005 - 23:34 #2
foresten, super fin fil-størrelse (på hente filen) og hurtig installation :-)

dit site derimod er stadig enormt langsomt og du har stadig den "ikke så fede" preloader kørende
Avatar billede mobius6 Juniormester
16. august 2005 - 23:35 #3
hov, ja og dit skrivebords ikon stemmer ikke overens med Logo på site...
Avatar billede mobius6 Juniormester
16. august 2005 - 23:38 #4
ja og så er der lige uninstalleren, hvorfor vises den ikke i windows "add/remove programs" ? ikke så fint at man selv skal sidde og finde mapper og slette filer :-/
Avatar billede mobius6 Juniormester
16. august 2005 - 23:41 #5
kunne være jeg også lige skulle svarre på dine egentlige spørgsmål:

- iden er super fin, klø på.
- det er iendnu ikke helt brugervenligt nok (til alle typer brugere) info og hjælp skal presenteres lidt bedre/finere/mere intuitivt
- det er en klar hjælp for potientielle købere, og dermed et klart asset for sitet som helhed.
Avatar billede domaz.dk Novice
17. august 2005 - 09:11 #6
kunne du muligvis integrere programmet på din hjemmeside med noget javascript eller java...?
Avatar billede mrjonez Nybegynder
17. august 2005 - 12:36 #7
mobius6 hvad mente du med billedet ikke blev vist, andre kom?
Sætter stor pris på din omfattende kritik...
Avatar billede mrjonez Nybegynder
17. august 2005 - 12:45 #8
domaz, mht at integrere programmet på siden, så ville man være nød til at uploade billedet af sit værelse, hver gang man brugte programmet. Java giver nemlig ikke direkte adgang til brugerens filsystem, hvilket vel er fornuftigt nok af sikkerhedsmæssige grunde. Dette syntes jeg ikke var hensigtsmæssigt og valgte den anden udvej...
Avatar billede mobius6 Juniormester
17. august 2005 - 13:41 #9
nej det lykkedes mig ikke at få billedet vist efter step 3 (altså efter "indsæt downloadet billede"...forsøgte 3 gange uden held

(sidder på WinXP Sp2, ingen specielle indstillinger)
Avatar billede mrjonez Nybegynder
17. august 2005 - 14:19 #10
ingen fejlmeddelser?
Hvad med den indtastede afstand i trin 2 passer den eller har du bare skrevet noget?
Hermed mener jeg, hvis man skriver et tal der ikke er realistisk vil billedet enten blive alt for stort og så kommer der en fejlmeddelser, eller det bliver for lille så man ikke kan se det, men der er ingen fejlmeddelse, er jeg kommet i tanke om... :)
Husk desuden der skal være forbindelse til internettet, men det skulle den gerne sige hvis der ikke var...
Du kan evt også prøve at trække mo filen over i programmet (drag and drop) og se om det virker.
Håber vi kan finde problemet da jeg ikke selv er stødt på det før...
Avatar billede mobius6 Juniormester
17. august 2005 - 14:39 #11
nej ingen fejl medd.
afstanden var 200cm
der var forbindelse

prøver igen senere i aften...
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
18. august 2005 - 00:02 #12
Kanon ide.... Sikker på den vil  blive brugt... især hvis du kan få den til at køre online
Kan dog ikke teste den for dig (MAC)
Avatar billede mobius6 Juniormester
18. august 2005 - 00:20 #13
jeps nu virker det, jeg hed ikke hvad der gik galt i går
jeg kan dog ikke forstå at billedet ikke automatisk placeres i/ved "måleren"
men lander længst ude i venstre side?
Avatar billede mobius6 Juniormester
18. august 2005 - 00:22 #14
hvordan vil du orden det så at man kan hente flere billeder ned af gangen?
(nu hedder de alle det samme og overskriver hinanden (hos den ikke computervante bruger ;)
Avatar billede mrjonez Nybegynder
20. august 2005 - 18:35 #15
mht. navne når man henter flere billeder af gangen får de et unikt navn tilknyttet deres ordrenr. Har lavet funktionen, den er bare ikke komme online endnu. Men godt set ;)

Mht. jespers MAC problem vil jeg ligge en .jar version ud som kan køres på de fleste maskiner og styresystemer.
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
20. august 2005 - 19:30 #16
Ja.... en MAC version er nok ikke en dum ting at tænke på til netop den side...
Hvorfor ?? .... Ikke kun fordi der trodsalt er nogle tusinde bruger rundt om i landet der ikke er på en PC....... Men hvem er det der oftes sider bag en MAC ??..... Det er oftes folk der arbejde i, eller med, den grafiske branche..... fotografer, grafiker og ligende "kreative" mennesker (Jeg vil nu påstå de fleste i de brancher er håndværker, ikke kunstnere) ....  Et forsigtigt gæt fra min side vil lyde på at du resikere at gå glip af 5-10% mulige kunder, der iforvejen har en interesse for det grafiske udtryk, herunder malerier, ved ikke at understøtte mac....
Og tænker du konceptet lidt lægere..... Så er der enu flere grunde til bevist at gå efter MAC folket... Da mange af dem selv fremstiler diverse former for billeder som feks Fotografier, oma.... Som jo, omend det ikke er malerier, stadigt er billeder, som nogle enda måske foretrække på dere væge istedet for malerie...
Og jeg mener ikke det ville falde uden for dit koncept, udover maleri også at kunne tilbyder andre relaterede former som feks, Litografi, Fotografi ol...

Men som sagt før...kanon ide....