Avatar billede ster Nybegynder
12. april 2001 - 14:37 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Søger på diskette drev.....

Hmm lige når jeg har startet op og lige er kommet ind i windows begynder min computer at søge på diskette drevet som jeg havde givet den kommando til at hente noget fra diskette drevet, men det gør den altså hver gang jeg starter op hvor får jeg slået det fra ????

Da jeg ikke  er på nettet hjemmefra kan der godt gå lidt tid inden jeg gir respons men det kommer!
Avatar billede riversen Nybegynder
12. april 2001 - 14:47 #1
du kan evt. prøve følgende, men mener kun det er i opstarten det hjælper.

Højreklik på My Computer og vælger Properties. Vælg fanebladet Performance og tryk på File System. Under fanebladet Floppy Disk fjerner du markeringen.

Håber du finder vej i dansk Windows
Avatar billede teknik Juniormester
12. april 2001 - 15:11 #2
Lige en dansk oversættelse  af Riversens indlæg...foråbentlig korrkt ;-)
-kontrolpanel -system -ydeevne -filsystem -fanen diskette ...fjern \"v\" i søg efter nye diskettedrev.

Avatar billede riversen Nybegynder
12. april 2001 - 15:13 #3
ja, det er noget i den stil vil jeg tro
Avatar billede teknik Juniormester
12. april 2001 - 15:14 #4
Jeg hælder dog mere til, at du for nylig har installeret \"antivirus\"...det giver lignende symptomer.
Eller du har (ved et uheld) fået aktiveret settingen \"Swap floppy drive at boot) i BIOS.

mvh :-)
Teknik
Avatar billede ster Nybegynder
12. april 2001 - 19:31 #5
Jeg har næsten lige installeret Norton Antivirus kan det da have noget med det og gøre ?!?!
Avatar billede teknik Juniormester
12. april 2001 - 20:37 #6
Lyder sandsynligt.
Norton scanner rutinemæssigt bootsector på diskette, da det er(var?) den mest almindelige kilde til virus.
Checkes også normalt når Computeren lukkes. (altså at diskette drev kører)

Så det er absolut nærliggende!
- Norton kan ret let afinstalleres/installeres igen, så det er da overskueligt at checke
..odds bedre end 80%
Avatar billede ster Nybegynder
15. april 2001 - 17:51 #7
Tjekker lige det med anti virsuet....
Avatar billede ster Nybegynder
23. april 2001 - 13:30 #8
Den var god nok den med Anti virussen ... men har fået slået det fra ....