Avatar billede webdancer Nybegynder
16. august 2005 - 18:40 Der er 7 kommentarer

opsætning af bærbar PC som skærm og tastatur for stationær PC.

Hej, Jeg har fået en opgave af min søn, der er startet på Kostskole i 8 kl. Han ønsker at købe en bærbar PC, fordi den skal bruges til at lave lektier på.
Han har iforvejen en stationær PC med ned på skolen,men har fået den ide, at han vilkunne bruge den bærbare som skærm til den stationære PC når han sidder på værelset og vil spille, og så skal han kunne tage den bærbare med sig når han skal hjempå weekend eller skal til undervisning.
ER EN SÅDAN KOMBINATION MULIGT?
HVILKE KRAV STILLER DET TIL DEN BÆRBARE PC?
Hans stationære Pc er AMD Athlon 64 3200+ med 1,536 GB ram og 2 sata raided harddisc på ialt 160 gb, gforce 6800.
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
16. august 2005 - 18:44 #1
De ville stille det krav til den bærbare at den har en indgang til VGA-skærmen, men jeg har aldrig hørt om en bærbar der havde dette så svaret er nok at det ikke er muligt nej.
Avatar billede screem_brille Novice
16. august 2005 - 18:46 #2
nej det er ikke muligt.
Avatar billede webdancer Nybegynder
17. august 2005 - 12:46 #3
Okay - tak for et hurtigt svar, det var ærgeligt, men kan det ikke lade sig gøre at sætte den stationære op som en server, og den bærbare som slave/klient,  har han så ikke alle fordelene med undtagelse af den stationære pc's skærmkort?
Hvis det kan, hvad skal man så tage højde for ved indkøb af den bærbare, f.eks. skal den bærbare være med AMD processor?, eller skal den køre 64 bit? når nu den stationære gør det?
Hvilke krav skal den kommende bærbare opfylde for at kombinationen er stabil?...
Avatar billede dmcn Praktikant
17. august 2005 - 13:23 #4
Hvad er det præcis han vil opnå ved at køre den stationære som en form for server for den bærbare? Er det for kun at have filerne et sted, for at udnytte kraften, eller?
Avatar billede webdancer Nybegynder
17. august 2005 - 14:59 #5
nOrmality!
Ved det faktisk ikke, måske for at udnytte kraften fra den stationære, ikke behøve at have dobbelt af alle filer & programmer, så den bærbare ikke behøver at være en svinedyr sag.
Samtidig har han ytret ønske om at spare de par tusinde, en fladskærm koster hvis han kunne bruge den bærbare som skærm & tastatur.
Avatar billede dmcn Praktikant
17. august 2005 - 17:03 #6
Det er muligt at køre noget Remote Desktop-agtigt på den bærbare, som forbinder til den stationære, men uanset hvad vil det aldrig komme til at køre optimalt. Han kan f.eks. glemme alt om at spille spil o.l. over opsætningen.
Jeg formoder ikke han betaler for strøm på skolen? :) I så fald kan han jo have den stationære kørende hele dagen, bruge den som filserver for den bærbare i timer m.v. og bruge den stationære når han sidder på værelset. Er der trådløst netværk eller lign. på skolen, så han kan være online altid? I så fald skal han blot dele et par mapper på sin stationære (husk adgangskontrol!), tilkoble dem som netværksdrev på sin bærbare og så har han fri adgang til de fælles filer på den stationære.
Mht. fladskærm, så kan en ny fås fra ~1500 kr., så det er da umiddelbart en overkommelig investering. :)
Avatar billede screem_brille Novice
09. februar 2007 - 01:37 #7
brug for mere hjælp ?