Avatar billede kierkegaard Nybegynder
16. august 2005 - 18:31 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Skifte USB stik i den ene printer ud med almindeligt printerstik

Hej,
Lige et kort spørgsmål fra mig. Mine forældre har to printere koblet til computeren. En HP Deskjet og en Brother Laser printer. De to er begge koblet til maskinen med USB stik. Da de lige har fået en datatraveler og kun har to USB stik vil de gerne skifte stikket ud på den ene printer, så den kan kobles til med et almindeligt printerstik i stedet. Mit spørgsmål er så meget kort: kan man gøre det uden problemer eller er der noget jeg skal tage højde for i den forbindelse. Håber, at der er en der kan hjælpe hurtigt, da jeg skal afsted herfra i morgen.

Mange hilsner fra mig
Avatar billede screem_brille Novice
16. august 2005 - 18:35 #1
Nej det er ikke muligt at udskifte stikket, men en USB hub kan hjælpe dem ;)
Avatar billede baruch90 Nybegynder
16. august 2005 - 18:40 #2
Jeg har windows me. Kan jeg downloade noget, så mit usb stik kan læse automatisk.
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
16. august 2005 - 18:41 #3
En USB-hub koster i øvrigt kun ca. 100 kr. og den kan købes i så godt som ethvert supermarked eller computerforretning.
Avatar billede screem_brille Novice
16. august 2005 - 18:46 #4
hvad mener du med læse automatisk ?
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
16. august 2005 - 18:52 #5
baruch90: Generelt bør du oprette en tråd selv hvis du ønsker at få hjælp i stedet for at "hugge" andres.
Avatar billede screem_brille Novice
16. august 2005 - 18:57 #6
schwarz84 helt enig!
Avatar billede baruch90 Nybegynder
16. august 2005 - 18:59 #7
Det jeg mener er, at når man putter harddisken ind i usb-stikken på min vens bærbar med windows xp, så behøver han ikke andet end at gå ind i "Denne Computer", hvorefter han kan gå ind og se harddiskens indhold uden problemer.
Avatar billede kierkegaard Nybegynder
16. august 2005 - 19:01 #8
Tusind tak for et hurtigt svar. Jeg har bare hørt, at en USB hub gør transaktionerne langsommere. Er det korrekt og i så fald er det meget langsommere?
Avatar billede screem_brille Novice
16. august 2005 - 19:03 #9
nej det er ikke korrekt.

Baruch90 opret selv et spørgsmål af 2 grunde, 1 andre vil aldrig kunen få hjælp ved at vi hjælper dig i en anden persons spørgsmål. 2 du får hjælp gratis (nogle synes det er ok, men jeg kan nu godt lide at få lidt for min hjælp i form af point)
Avatar billede kierkegaard Nybegynder
16. august 2005 - 19:09 #10
Ok. Jeg giver points til dig screem... Tusind tak for hjælpen! Hav en super aften! Forresten har jeg også et andet spørgsmål, som jeg ikke ved hvilken kategori jeg skal lægge i. Kan du fortælle mig det? Jeg skal købe ny computer og vil gerne have lidt råd?

Hilsen mig
Avatar billede screem_brille Novice
16. august 2005 - 19:13 #11
takker for point, vil umiddelbart mene det hører under fri debat
Avatar billede kierkegaard Nybegynder
16. august 2005 - 19:22 #12
Tak skal du have. Hygge! :-)