Avatar billede tiger_dk Mester
16. august 2005 - 18:28 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Cyklisk reundanscheck

Hej !

Jeg kunne virkelig godt tænke mig at vide, hvad Cyklisk reundanscheck betyder, det har jeg dog aldrig set eller hørt om !!

Det kom da jeg var ved at kopiere noget eller det startede først med, at ville flytte vedkommende fil, det ville den ikke, der kom der med det her:

Det er ikke muligt at kopiere ...... (Cyklisk reundanscheck) og da jeg så prøvede at kopiere filen kom samme meddelse !!

Mvh
tiger_dk
Avatar billede gratis Nybegynder
16. august 2005 - 18:40 #1
Det vil sige at der er fejl på de datapakker der ligger i enten pågældende arkiv eller på den cd programmet ligger på alt efter situationen.
http://searchnetworking.techtarget.com/sDefinition/0,290660,sid7_gci213868,00.html
Avatar billede tiger_dk Mester
16. august 2005 - 18:44 #2
..og på dansk betyder det ?
Avatar billede gratis Nybegynder
16. august 2005 - 18:58 #3
Det vil sige at der er fejl på de datapakker der ligger i enten pågældende arkiv eller på den cd programmet ligger på alt efter situationen.
Avatar billede tubber Juniormester
16. august 2005 - 19:09 #4
Så vidt jeg ved så er det ikke selve datapakkerne der er fejl på, men på den cylinder/cyklus dataene ligger på, er det en HD vil jeg på det kraftigste råde til at få al data ud fra HD og få en anden HD.

Det kan repareres men min erfaring siger at det kun er midlertidigt så kommer fejlen igen.....
Avatar billede tiger_dk Mester
16. august 2005 - 19:55 #5
datapakker og cylinder/cyklus dataene ??
Avatar billede tubber Juniormester
16. august 2005 - 22:37 #6
En harddisk er delt op i noget kaldet cylindere, det er en sådan der fejler
Avatar billede 1back Nybegynder
16. august 2005 - 23:42 #7
læs her :cyclical redundancy check

metode til at konstatere fejl i datatransmissionen, ved at der før afsendelsen udregnes en checksum på de data, der skal sendes. Den beregnede værdi medsendes, og efter modtagelsen udfører den modtagende enhed den samme beregning. Såfremt det ny resultat stemmer overens med det første, må det konkluderes, at transmissionen var fejlfri.
Avatar billede milter Ekspert
17. august 2005 - 00:04 #8
Hvorfra kopierede du og hvortil?

Hvis det er fra/til en CD, kan det skyldes, at CD'en er fyldt med rester af leverpostej eller ridset.
Avatar billede tiger_dk Mester
17. august 2005 - 17:45 #9
det var fra et drev til et andet !
Avatar billede milter Ekspert
17. august 2005 - 18:34 #10
Prøv at kigge på linket herunder. Hvis der kun er harddiske involverede, kan det være fordi, en af dem ikke har det så godt (som "tubber" også skriver). Det kan også skyldes, at filen er korrupt/ødelagt.

http://www.softwarepatch.com/tips/cyclic-redundancy.html