Avatar billede ur_doom Nybegynder
16. august 2005 - 15:36 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Globale variabler i VBA for access

Tilsyneladende er det en stor gåde på det gængse net; "Hvordan laver man globale variabler i en formular?", er det muligt at lave det? eller bliver man nødt til at "snyde" og lave nogle gemte inputbokse i formularen man så kan skrive og læse til/fra? Det har frustreret mig de sidste mange dage
Avatar billede ur_doom Nybegynder
16. august 2005 - 15:47 #1
ja, skyde mig selv i foden kunne jeg også
Avatar billede kabbak Professor
16. august 2005 - 16:16 #2
Lav en global Variabel i et Modul, så virker den overalt
Avatar billede terry Ekspert
16. august 2005 - 20:04 #3
as kabbak correctly says, global variables can be placed in a module where they are accessible from all other modules/forms!

Public MyVar as integer
Avatar billede terry Ekspert
16. august 2005 - 20:05 #4
You have to remember that if a form gets closed then the variable will no longer be available, in a module the code is always available!
Avatar billede terry Ekspert
24. august 2005 - 21:02 #5
whats the status with this question?