Avatar billede ndoem Nybegynder
16. august 2005 - 13:38 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

hvordan finder jeg ud af om jeg kan se TV på min pc

hvordan finder jeg ud af om jeg kan se TV på min pc?
Avatar billede dragonknight Juniormester
16. august 2005 - 13:44 #1
Hvis du mener TV kanaler som TV2, så skal der være en antenne indgang.

Hvis du mener at kunne se en DVD, så skal du bare have et DVD drev, og et stykke software til afspilning af DVD.
Avatar billede ndoem Nybegynder
16. august 2005 - 13:47 #2
TV kanaler som tv2.

ok kender du et godt tv-kort?
Avatar billede dragonknight Juniormester
16. august 2005 - 13:54 #3
du kan kikke efter TV kort her: http://www.shg.dk/
Avatar billede dragonknight Juniormester
16. august 2005 - 13:56 #4
Jeg vil anbefale en extern, og har du USB 2.0 porte, så bør den være til dette.
Avatar billede ndoem Nybegynder
16. august 2005 - 14:09 #5
Kan jeg bruge min DVD-afspiller til noget med hensyn til at se TV på pc?

Den kan en hel masse i følge producenten.
Avatar billede dragonknight Juniormester
16. august 2005 - 14:12 #6
Ja da, du kan smække en DVD film i drevet, og med den rette software, kan du se filmen på din PC's skærm.
Avatar billede ndoem Nybegynder
16. august 2005 - 14:22 #7
Det var nu ikke lige det jeg mente. For det ved jeg godt jeg kan.

Det var mere min dvd-afspiller indeholder en dekoder og S-Video og så videre stik.

Jeg har kabler til at forbinde PC og Dvd-afspiller.

Men mangler jeg andet??
Bortset fra TV-kort.
Avatar billede mrrius Nybegynder
16. august 2005 - 14:22 #8
du kan se tv på din computer , bare den er over ca. 400mhz, du skal bare installere en tv tuner kort eller en usb tv tuner.
Avatar billede dragonknight Juniormester
16. august 2005 - 14:25 #9
Nej, med et TV kort kan du det hele på din PC.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
16. august 2005 - 14:33 #10
PS: Du skal nu (stadig) betale licens (DR/TV2) selvom det ikke er et "FJERNSYN" du så har.
https://www.dr.dk/licens/omlicensen.asp =>
"...Licensen er en afgift, som alle over 18 år med et apparat, der kan modtage radio eller tv-signaler, skal betale..."
samt
http://www.kum.dk/sw18218.asp
Avatar billede dragonknight Juniormester
16. august 2005 - 14:37 #11
Ja surt ik'    ?    ;-)
Avatar billede ndoem Nybegynder
16. august 2005 - 14:39 #12
okay jeg kommer altså ikke uden om at købe et TV-Kort??
Avatar billede dragonknight Juniormester
16. august 2005 - 14:43 #13
Der er en teoretisk mulighed for at tage et video/audio signal fra dit TV eller DVD afspiller, og så kable dette signal til din PC, men så skal du ind på TV eller DVD afspiller for at skifte kanal.

Et TV kort indeholdet en TV tuner, og mange af dem har også en fjernbetjening.
Avatar billede ndoem Nybegynder
16. august 2005 - 14:47 #14
tak det var lige det svar jeg ledte efter.

plejer sådan noget ikke egentlig også at stå i Brugervejledningen til dvd-afspiller/TV?

Point?
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
16. august 2005 - 14:56 #15
majsmarken: Det er faktisk ikke korrekt at man skal betale for en TV-tuner. Af forskellige tekniske grunde (nemlig at en TV-tuner ikke i sig selv kan vise kanalen og at PC'en ikke i sig selv kan modtage signalet) er der faktisk et hul i loven her. Det er muligt at det bliver lukket, men som tingene er nu vil du ikke blive afkrævet licens for en TV-tuner. Det gør DR's oplysningsside naturligvis ikke så meget opmærksom på...

http://www.dr.dk/nyheder/indland/article.jhtml?articleID=267913
http://www.dr.dk/nyheder/politik/article.jhtml?articleID=268060
Avatar billede dragonknight Juniormester
16. august 2005 - 14:56 #16
Hvis du mener jeg har fortjent nogle, så lægger jeg et svar, eller ser du bare bort fra det.
Avatar billede dragonknight Juniormester
16. august 2005 - 15:00 #17
Og politikerne (læs regeringen) vil ikke være med til dette.
Avatar billede ndoem Nybegynder
16. august 2005 - 15:06 #18
Det er jo dejligt at de ikke vil;-)
Avatar billede majsmarken Nybegynder
17. august 2005 - 00:45 #19
http://www.kum.dk/sw18218.asp ->
Citat:
"Stk. 2. Ved radio- og fjernsynsmodtagere forstås apparater, der kan gengive lyd- eller billedprogrammer spredt ved hjælp af radio- eller kabelanlæg."

Det som der er debat om pga denne http://www.dr.dk/nyheder/politik/article.jhtml?articleID=268060 er TV/Radio via INTERNETTET dvs Streaming Video principet.
Eks: http://www.dr.dk/nyheder/ [TV Avisen  Se seneste] knappen...