Avatar billede plaf Nybegynder
12. april 2001 - 12:52 Der er 36 kommentarer og
5 løsninger

Løn for fuldtidsjob

Hvad er lønnen for en fuldtidsansat webdesigner, som beskæftiger sig med den grafiske udformning, HTML og javascript, men ikke de mere avancerede emner (asp osv.)?
Jeg er blevet tilbudt et job, men har ingen anelse om, hvad den gængse løn er....
Avatar billede plaf Nybegynder
12. april 2001 - 12:52 #1
Jeg skal måske lige nævne at jeg vil blive fast månedslønnet...
Avatar billede bacardil Nybegynder
12. april 2001 - 12:53 #2
Det kommer an på dine evner.. Der findes vist ingen mindste løn...

Men har du MANGE ref. kan du tillade dig at tage mere i timen ens hvis du kan fremvise 1.

Men en 80-150 i timen
Avatar billede bacardil Nybegynder
12. april 2001 - 12:54 #3
En små 13500 - 20000 kr.
Avatar billede plaf Nybegynder
12. april 2001 - 12:59 #4
Jeg er blevet bedt om at nævne en løn, som jeg også er tilfreds med 1/2 år efter ansættelsen...
Avatar billede bacardil Nybegynder
12. april 2001 - 13:06 #5
Sig 15000 kr. hvis du ikke har nogen ref.

*min mening, men mener du at du er mere værd for dem, så sig det mere*
Avatar billede bacardil Nybegynder
12. april 2001 - 13:07 #6
Du kan altid efter noget tid sige at du vil have mere, eller finde et andet sted.
Avatar billede taras Nybegynder
12. april 2001 - 13:08 #7
Hvad er dine kvalifikationer ?
Har du nogen referencer ?
Det hjælper altid i ens bedømmelse, ellers vil jeg umiddelbart mene, at kan du dit kram med sikkerhed, skal du ikke gå for under 125,- kr i timen, hvilke svare til ca. 20.000,- om måneden.
Det er jo ærgeligt at så om et halvt år og være utilfreds.
Avatar billede taras Nybegynder
12. april 2001 - 13:09 #8
især hvis det er et godt arbejde, så ønsker man ikke altid bare at finde noget andet !
Avatar billede bacardil Nybegynder
12. april 2001 - 13:11 #9
Hvis man ingen ref. har og gerne vil have jobbet, så skal man oxo passe på jo.

Man kan finde mange uden ref. der gerne vil arbejde for 100 i timen
Avatar billede taras Nybegynder
12. april 2001 - 13:13 #10
Hørt !
Det er derfor jeg spørger hvilke ref. plaf har.
Det vil jo også være skidt at få 20.000 om måneden, og så ikke kunne løfte opgaven :-(
Avatar billede plaf Nybegynder
12. april 2001 - 13:13 #11
Jeg har ikke nogen egentlige kvalifikationer (=uddannelse inden for IT), men har lavet hjemmesider de sidste par år i fritiden. Det er blevet til en 10-15 stykker.
Som skrevet er jeg blevet bedt om at nævne en løn, som jeg også er tilfreds med efter 1/2 år.
Hvad får andre, der har været ansat i 1/2 år?
Avatar billede Slettet bruger
12. april 2001 - 13:15 #12
Jeg ville mene at en månedsløn på omkring 16.000 ville være på sin plads, det svare til omkring 100 kroner i timen, dog er der mange der får 120-150 i timen og hvis det er en løn du fortsat skal være tilfreds med skulle du måske vælge noget omkring 120-150.
Avatar billede plaf Nybegynder
12. april 2001 - 13:17 #13
Jeg har lavet nogle stykker på freelance-basis. Det har altid fungeret på den måde, at \"kunden\" har fået det, han har bedt om - dvs. jeg har ikke altid selv kunnet bestemme, hvordan den kom til at se ud....
Her er én jeg helt selv har bestemt:
www.plaf.oersted.mobilixnet.dk/Privat-web
Og så f.eks:
www.basta-it.dk
Avatar billede bacardil Nybegynder
12. april 2001 - 13:17 #14
kommer an på deres evner.. sig en 15- 20.000 kr.
Avatar billede bacardil Nybegynder
12. april 2001 - 13:18 #15
De er nu meget pæne.. måske skal du sige en 25.000 kr
Avatar billede taras Nybegynder
12. april 2001 - 13:21 #16
det er ofte meget normalt at starte omkring 16.000, med genforhandlingsmuligheder efter 1/2 år, på den måde kan man sikre sig at det udbyttet er tilfredstillende for begge parter.
Dog så er 16.000 forholsvist lavt.
Jeg ville umiddelbart anbefale at du forklare dem at du gerne vil tage til takke med 18.000, men at du ønsker at genforhandle efter et havlt år, på grund af, så kan begge parter nå at veje forholdne, og så har du et halvt år til at overbevise dem om at du er skåret til stillingen....forudsætter at du ved du kan løfte opgaven.
Avatar billede plaf Nybegynder
12. april 2001 - 13:21 #17
Her et et eksempel hvor \"kunden\" fik lov til at bestemme:
http://home9.inet.tele.dk/billum/
Jeg kan ikke lide baggrunden, og hundene på forsiden ville jeg have lavet som blyantstegninger ligesom logoet, men sådan blev det ikke....
Avatar billede taras Nybegynder
12. april 2001 - 13:26 #18
Hvis du ikke mener du kan bede om en genforhandling efter et halvt år, på baggrund af mit ræssonement, så vil jeg anbefale at du går efter de 20.000,-
Laver du også Flash ?
Avatar billede plaf Nybegynder
12. april 2001 - 13:30 #19
\"chefen\" har sagt direkte, at jeg skulle nævne en løn, som jeg også vil være tilfreds med efter 1/2 år, og at han vil blive skuffet/sur, hvis jeg vil have en væsentlig lønforhøjelse til den tid - det gør jo de hele lidt sværere....
Nej, jeg laver ikke Flash (endnu), men satser da på at lære mere hele tiden, så det bliver nok det næste...
Avatar billede taras Nybegynder
12. april 2001 - 13:38 #20
gå efter 20.000,- og forklar ham at du synes det er svært at fastsætte en løn der skal være gældende fremover, da det er svært for dig at vide hvor stor din arbejdsbyrde bliver, f.eks. overarbejde ???
Hvad er din aftale om overarbejde, består den af afspassering, eller udbetaling, eller forventer han ligesom alle andre chefer at der er en del af lønnen ?
Avatar billede plaf Nybegynder
12. april 2001 - 13:43 #21
Uhh ha - det der med overarbejde har vi slet ikke snakket om endnu...

Men jeg bliver ikke helt til grin, hvis jeg forlanger 20.000,-?
Avatar billede -onslow- Nybegynder
12. april 2001 - 13:51 #22
plaf hvem skal du arbejde hved?
Avatar billede -onslow- Nybegynder
12. april 2001 - 13:51 #23
stor eller lille firma. Mange ansatte?
prøv at spørge en af de andre ansatte!
Avatar billede taras Nybegynder
12. april 2001 - 13:52 #24
Det med overarbejde er en vigtig del, for 18.000 er ikke meget, hvis du har et par timers overarbejde hver uge.
Hvis overarbejde ikke er en del af lønnen, ville jeg sætte den til 18.000 og hvis det er en del af lønnen ville jeg sætte den til 20.000.
Du skal bare være overbevisende når du fortælle ham dit oplæg, husk regl nr. 1 til jobsamtaler...\"Du er meget mere værd !\"
Derudover kan du være sikker på at når du fortæller ham dit forslag, ruller han med øjnene, og give dig sit bud, hvilke er en del lavere, så vær altid parat til at kunne trække lidt fra i dit forslag. På den måde føler han også at han har forhandlet, og ikke bare accepteret, det er noget chefer altid godt kan lide.
Og så skal du ellers bare huske hvad dit minimumskrav er, for er han dygtig vil han selvfølgelig gerne presse dig langt ned, det er derfor han vælger at sige at det ikke kan ændre om et halvt år, og nu har du jo selv forhandlet din løn, ikke også !
Jeg bliver nød til at smutte nu.
Held og lykke
Avatar billede webson Nybegynder
12. april 2001 - 14:02 #25
jeg kender nogle der er mindre
begavede end dig og de ligger
på kr. 20.000

hvis jeg var dig var prisen 23.500

/ webson
Avatar billede plaf Nybegynder
12. april 2001 - 14:29 #26
Det er et mindre grafisk firma med 5 ansatte. De har kun store kunder og vi i løbet af det næste år udvidde og blandt andet have denne del med
Avatar billede cluster Nybegynder
16. april 2001 - 17:51 #27
Ved vi hvor gammel du er? Hvis du lige er fyldt 14 og skal konfmeres på søndag, så bliver du måske lidt til grin som du selv siger hvis du beder om 20.000 kr.

Dine websider er simple, men pæne og fine.
Avatar billede fuckit Nybegynder
16. april 2001 - 18:07 #28
tjek altid dine sider i Netscape også!
Ellers opnår du aldrig at blive RIGTIG god

Avatar billede plaf Nybegynder
16. april 2001 - 22:12 #29
Nææææ, jeg skal ikke konfirmeres på søndag... Jeg er 32 (gisp!)

Noget helt andet: Hvad er det præcise problem i netscape, for jeg vil dag gerne BLIVE rigtig god.
Avatar billede fuckit Nybegynder
16. april 2001 - 22:20 #30
Du har ikke været på ovennævnte links med Netscape?
Hundesiderne er bare hvide.
Måske en glemt afslutning på table-koden?

basta-it har brug for nogen mere kode i frameset for at se ud som i Iexplorer. Måske framepadding=\"0\"?

Men du laver da nogle meget pæne sider!

Avatar billede plaf Nybegynder
16. april 2001 - 22:29 #31
Kikker lige på det i Netscape 4,72 om lidt. Skal lige installere det først... Har lige formatteret min harddisk, og det har jeg altså ikke fået puttet ind endnu...
Avatar billede fuckit Nybegynder
16. april 2001 - 22:50 #32
Hundesiderne mangler en </frameset>
Basta mangler framepadding=\"0\" border=\"0\"

NS vil ha\' border istedetfor frameborder

Avatar billede plaf Nybegynder
16. april 2001 - 23:40 #33
Så, nu skulle man kunne se siderne i Netscape også!
Tak for det - jo, der manglede en </frameset> og nogle border=\"0\"...
Avatar billede fuckit Nybegynder
16. april 2001 - 23:44 #34
Uhmmm, din applet ligger ikke rigtigt placeret i min ns4.7
Den ligger for højt
Avatar billede plaf Nybegynder
16. april 2001 - 23:48 #35
Har set det....men manden vil i seng, så det bliver i morgen. Men tak for dine kommentarer om NS. Det er jeg vist ikke den eneste, der glemmer at tjekke (?) - men vigtigt nok. Også selvom de her sider bare er til mig selv og ikke noget, jeg får penge for....
Avatar billede taras Nybegynder
17. april 2001 - 12:04 #36
Hej plaf

Hvordan gik det til jobsamtalen ?

Taras
Avatar billede taras Nybegynder
17. april 2001 - 12:04 #37
er i blevet enige om noget fornuftigt ?
Avatar billede plaf Nybegynder
17. april 2001 - 12:42 #38
Vi er blevet enige om, at jeg laver et \"testprojekt\" til mine \"normale\" priser (og det er billigt!). Hvis jeg så herefter får jobbet bliver lønnen 22.500.
Jeg gik til samtalen med den tanke i baghovedet, at kvinder efter sigende skulle være dårlige til at forhandle løn, og det ville jeg så ikke være, så jeg lagde hårdt ud. Nu håber jeg så bare, at jeg kan leve op til det....
Tak for alle jeres svar. Jeg fordeler pointene lige, da der vist ikke er noget rigtigt eller forkert svar på dette spørgsmål.
Avatar billede taras Nybegynder
17. april 2001 - 12:46 #39
tillykke plaf....
det er nosserne der tælle.....!
Avatar billede plaf Nybegynder
17. april 2001 - 12:50 #40
Tak, tak! Her kommer pointene!
Avatar billede plaf Nybegynder
23. juni 2001 - 22:56 #41
For en god ordens skyld, vil jeg lige nævne, at firmaet besluttede slet ikke at ansætte en webdesigner.

Jeg derimod har besluttet, at læse videre (har INTET med computere at gøre!!), og så fortsætte \"designeriet\" i fritiden.