Avatar billede iknow23 Nybegynder
16. august 2005 - 11:31 Der er 1 kommentar og
1 løsning

ASP virker ikke på Server2003 med NET20B

Hej alle,
Jeg er systemadministrator og har klargjort en Server 2003, til vores udvikler. Udvikleren siger at ASP.NET sider ikke virker, men HTML virker.

Jeg har sikret mig at den er 'application server', og at ASP.NET er tilvalgt osv. Jeg har også sikret mig at .NET 2.0Beta er installeret.

Men når jeg går ind i IIS manager, højreklikker på en lille ASP fil og klikker på BROWSE får jeg browser fejl

"HTTP Error 404 - File or directory not found.
Internet Information Services (IIS)"

indholdet af filen er" <% response.write "lort" %> "

Hvorfor virker det ikke??!!!... hvad skal jeg gøre!?!..
Avatar billede baileys Nybegynder
16. august 2005 - 11:39 #1
Så vidt jeg ved, bliver asp-understøttelse ikke automatisk installeret med windows server 2003 - du skal installere det under tilføj/fjern programmer - windows komponenter - osv. det skal klikke detaljer på IIS'en, og derinde vil du kunne tilvælge Active Server Pages.

ASP.net under IIS, skal registreres via aspnet_regiis.exe -i

som, så vidt jeg husker, findes under c:\Windows\Microsoft.Net\Framework\v2.0xxxxx\
Avatar billede iknow23 Nybegynder
16. august 2005 - 13:10 #2
Tak for dit hurtige svar!
Jeg havde installeret og tilvalgt Active Server Pages inde under add/remove.
Nu har jeg lige forsøgt at afvikle "aspnet_regiis.exe -i", den kørte en installation og meldte 'complete'. Derefter genstartede jeg serveren.
tak for det.. det virker nu!