Avatar billede madpilot Nybegynder
15. august 2005 - 22:18 Der er 1 kommentar

tilslutning af dvd-brænder medfører flere fejl

Hej eksperter.

Igår satte jeg en NEC brænder til en computer via et rundt IDE kabel der ikke sad i computeren i forvejen, og jeg tilsluttede den til en IDE port der ikke var i brug før.
den ville ikke finde den først, så jeg satte det drev der var i, i forvejen til master, og det andet på slave.

Nu kan den godt finde brænderen, men den menu hvor den tjekker devices står den ved i lang tid(15-20 sekunder ca), førhen gik den lynhurtigt henover den. Der har altid stået "undetected" ved device 0, og det gør der stadig.

Det skal lige tilføjes at da jeg skulle tilslutte computeren igen satte jeg et usb lydkort i en anden usbport end den var i før, og det medførte at windows kom og ville installere drivere igen, som den plejer når man sætter et usbdevice i en anden port end den plejer at være i.

Den kan finde både brænder og det drev der var i i forvejen, og harddisken.
Harddisk og det drev der var i før, var begge tilsluttet på det samme IDE kabel, men nu deler de 2 drev det nye runde IDE kabel.

Fejlene:
- Tager betydeligt længere tid om at starte op
- Den knap der udvider systray er forsvundet.
- Internettet virker ikke altid
- Kører ustabilt
- TV-out virker ikke

Jeg skal ned til ejeren og lave computeren i morgen, så hvis i lige kunne komme med nogle forslag til hvad der eventuelt ville hjælpe så sætter jeg stor pris på det.

specs: GF 6200, P4 3,2 GHz, 512mb ram, asus bundkort, hvis yderligere specifikationer kan hjælpe til opklaring, så spørg, kan ikke huske resten men kan få yderligere specifikationer imorgen.
Avatar billede halifax Nybegynder
16. august 2005 - 03:33 #1
Drev der var i før sad på samme IDE kabel som harddisken, dvs. drevet sad som slave??
Nu sidder det på det runde IDE sammen med brænderen. Er de to drev på det kabel jumpet korrrekt??  (Master / Slave)

Vises nogen fejl i Enhedshåndtering? Og hvilke?