Avatar billede koden Novice
15. august 2005 - 20:57 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

Koble sig på hot spot med 500 m afstand

I mit sommerhus har jeg en cafe 500 m væk, som har hotspot.
Hvad skal jeg bruge af udstyr for at koble mig på det, når det eneste jeg har nu er en bærbar med indbygget netkort og antenne i skærmen??

Nogen siger jeg skal have en antenne op ved hotspot, en mere i sommerhuset hvorpå der sidder en repeater.
Altså 3 dele + ledninger.

Den bærbare kobler sig så på repeater.

Har de ret i det eller kan det gøres simplere???
Jeg får f.eks. næppe lov til at sætte antenne op på cafe'en :-)
Avatar billede kenp Novice
15. august 2005 - 22:09 #1
er 310 km nok ;) http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=29216

eller kan du nøjes med med 200 km ;) http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=29202

men kort sagt kan du lave din egen cantenna (søg på google så får du komplet opskrift)
Avatar billede ierikk Nybegynder
15. august 2005 - 22:31 #2
spørg nogle af dem der sælger antenner
http://www.trendnet.dk/home/wireless.asp
Avatar billede koden Novice
16. august 2005 - 13:11 #3
Hej Kenp. Du har læst mit spørgsmål eller svarer du på noget jeg har spurgt om tidligere ???

Jeg har spurgt nogen der sælger antenner. Men de svarer jo ikke altid objektivt.
Ville bare lige kryds tjekke, hvis nogen vidste noget om det.
Avatar billede kenp Novice
16. august 2005 - 13:30 #4
ja jeg har læst dit spøgsmål.. :)

problemet er med at række så langt er at det helst skal være line of sight.. så hvis der er noget i vejen er det ikke sikkert at du vil få nogen antenne til at række lige gyldig hvad du gør.. men reelt kan det gøres med en pringelsdåse også lidt andet små udstyr hvis du kan se derned til uden der er noget i vejen.
Avatar billede ierikk Nybegynder
16. august 2005 - 13:56 #5
jeg har en bekendt der er it lærer på en efterskole
han har netop købt antenner mm, det er meningen at der skal være trådløs fra skolen og til en lærebolig, der ligger ca. 600 meter væk
jeg ved ikke, hvornår han får tid til at sætte det op,
hvis du lægger din mail adr på min hjemmeside www.erikogco.dk
vil jeg gerne holde dig orienteret
Avatar billede koden Novice
24. august 2005 - 21:28 #8
Takker..
Send lige et svar wincentz.
Synes i alle er kommet med noget brugbart.
Er det ok i deler ??