Avatar billede lojmann Nybegynder
15. august 2005 - 10:21 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Flytning af NIS samt Samba "PDC"

Hej,

Jeg har en Gentoo maskine som køre NIS server, Samba og fungere som PDC.

Det er intet problem i at flytte data (samba shares) til ny server, men udfordringen ligger for mig i at få flytte NIS serveren samt Sambas PDC rolle (huske PC'er som er meldt ind i domænet osv osv osv) til den nye server.

Med Samba som PDC er det vel bare at flytte filen som indeholder alle PC accounts og User account til den nye maskine og så bør det virke (og så lige rette smb.conf til)

NIS er jeg mere på bar bund i - jeg vil jo have flyttet mine data fra en NIS server til en anden og så skal den gamle fjernes fra netværket...

Nogle som kan hjælpe med nogle tips eller evt. HowTo's til det?

Det skal flyttes til en SuSE Linux Enterprise Server 9

/Thomas
Avatar billede darios Nybegynder
09. februar 2006 - 12:29 #1
Er du stadigvæk med på spørgsmålet? Eller har du fundet ud af det? Jeg kan muligvis hjælpe dig.
Avatar billede lojmann Nybegynder
09. februar 2006 - 12:37 #2
Det kunne da være sjovt nok at vide, opgaven er ikke for mig aktuel mere. Men det er altid dejligt, med noget nyt viden :)
Avatar billede darios Nybegynder
09. februar 2006 - 13:00 #3
Jeg har været udsat for det 2 gange. Jeg har gjorte i hovedtrak på følgende måde:
1) setup NIS på den nye server, hus at det er en god ide at holde passwd til NIS adskilt fra /etc/passwd. Det gør du under opsætning af NIS. F.eks. /etc/yp/passwd osv.
2)  flyt passwd , group og shadow filer fra den gamle NIS-server til den nye.
3)  flyt brugernes home-directory således at du bibeholder rettighederne. Brug evt. ”tar”.
4) opstart NIS-services
Denne metode har fungerede for mit vedkommende. :-)
Avatar billede darios Nybegynder
09. februar 2006 - 13:01 #4
har fungeret! (rettelse)
Avatar billede lojmann Nybegynder
04. januar 2007 - 20:31 #5
lukket!
Avatar billede darios Nybegynder
05. januar 2007 - 08:31 #6
Ingen kommentar???????
Du lukker bare uden kommentar også snupper du pointene selv?
Jeg er nødt til at rapportere det her!
Avatar billede lojmann Nybegynder
05. januar 2007 - 09:48 #7
Ja var måske lidt kort for hovedet, det er jo en snart 1 år gammel sag - kan ikke huske hvad det endte med dengang. Så det må være min kommentar...