Avatar billede brianovitch Nybegynder
15. august 2005 - 10:06 Der er 4 kommentarer

Hvordan får jeg flash til at være transperant på en MAC

Jeg har sat nedenstående kode til at være "transparent", men det virker ikke på en MAC. Er der nogen med en mac der kan teste det eller kender en kode der kan forklarer mac hvordan den skal opfører sig.

se: www.holmberg.dk (logoet på forsiden er flash)

<object classid="clsid:d27cdb6e-ae6d-11cf-96b8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=7,0,0,0" width="300" height="560" id="starteside" align="left">
<param name="allowScriptAccess" value="sameDomain" />
<param name="movie" value="flash/starteside.swf" />
<param name="menu" value="false" />
<param name="quality" value="high" />
<param name="scale" value="noscale" />
<param name="wmode" value="transparent" />
<param name="bgcolor" value="#f6f6e6" />
<embed src="flash/starteside.swf" menu="false" quality="high" scale="noscale" wmode="transparent" bgcolor="#f6f6e6" width="300" height="560" name="starteside" align="left" allowScriptAccess="sameDomain" type="application/x-shockwave-flash" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
</object>

På forhånd tak.
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
15. august 2005 - 12:36 #1
Hmmm... det er lidt kryptisk, afhængigt af hvilket OS, der køres på Mac'en. Prøv at læse mere her: http://www.macromedia.com/cfusion/knowledgebase/index.cfm?id=tn_14201
Avatar billede brianovitch Nybegynder
15. august 2005 - 12:57 #2
Hej Lars
Tak for svaret. Smid bare et svar så kigger jeg på linket.
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
15. august 2005 - 13:57 #3
Det var så lidt - jeg håber du finder en god mellemløsning. Jeg tror desværre ikke det er muligt at få transparensen til at virke på ældre Mac OS'er.

Er det iøvrigt kunstneren, der er afbildet til venstre på main-siden? Det er da det dejligste smil jeg længe har set - hun er virkelig smuk.
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
15. august 2005 - 14:19 #4
Nu hvor jeg lige får kigget på resten af sitet - hvorfor egentlig lave forsiden med en transparent flash, med risiko for at det ser skidt ud på en Mac, som jo nok en del af kunstnerens målgruppe besidder? Der er intet til grund for at det SKAL være flash, det kan laves grafisk lækkert på andre måder. Helst ville jeg gerne slippe for splashscreen'en, men det er selvfølgelig et valg du har truffet, så det vil jeg (prøve) ikke at blande mig i, i dette spørgsmål.