Avatar billede kristjan Nybegynder
15. august 2005 - 09:59 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til at fjerne afstand fra menuen

Heysa..

Behøver lige en smule hjælp i HTMl-koden til at få fjernet den afstand der er i de to menuer, som gør at det ser ret dumt ud!

Desuden kunne jeg godt tænke mig at få lavet et inc-system, som gør at jeg kalder alle undersiderne frem fra forsiden af (det er vidst noget med at jeg skal kalde index-siden for .inc og alle de andre for .php - kan det passe)

Disse 2 problemer kunne jeg godt tænke mig at få bugt med!

Takker
Avatar billede kristjan Nybegynder
15. august 2005 - 10:00 #1
Og i skal da lige have linket - ellers bliver det nok lidt svært:

http://www.grobari.dk/3/red
Avatar billede doodoo Novice
15. august 2005 - 10:18 #2
Det med linje afstanden er din tabel's højde på 12 der gør det... prøv sæt dem på height="10px" istedet

Det andet kunne ligne/lyde af noget som dette jeg lige har svaret på;: http://www.eksperten.dk/spm/636709
Avatar billede kristjan Nybegynder
15. august 2005 - 10:34 #3
Ehm... Det første med tabellen har jeg ændret nu, men synes ikke det har rykket sig op på plads: http://www.grobari.dk/3/red

Anden del med php, der kan jeg se at du i et andet inlæg har gjort brug af følgende kode:

<?php
if($_GET[side] == '') {
include('index.php');
; }

elseif($_GET[side] == 'ommig') {
include('about.php');
; }
?>

Har 2 spørgsmål til det:
Hvor indsætter jeg koden?
Hvordan gør jeg ved brug af Frontpage?
Avatar billede roenving Novice
15. august 2005 - 11:57 #4
Alle dine </td>-tags skal du flytte op, så de ikke står på en linje for sig selv, ellers tegner IE linjeskiftet !-)

Altså:

</table>
</td>

Skal laves:

</table></td> !-)
Avatar billede kristjan Nybegynder
17. august 2005 - 16:24 #5
Hmm..

Det hjælper ikke rigtig. Har prøvet flere gange med samme resultat - menuen står stadig forskudt. Vil ellers meget gerne videre så jeg kan gå i gang med at indsætte php koden.

*Rosenving, vil du evt være så flink at prøve at flytte tags-ene op, for da jeg prøvede gav det intet resultat :/ ?
Avatar billede roenving Novice
17. august 2005 - 16:35 #6
Hvad er det for en afstand, du vil have anderledes ?-)

-- og så er det måske en anelse forældet kode, for din kode er (bortset fra dine link-styles !-) skrevet som kode blev skrevet i midten af90'erne !o]
Avatar billede kristjan Nybegynder
17. august 2005 - 21:45 #7
Du kan godt se det hop menuen har taget ned. Der er sådan et lille mellemrum ned, som jeg meget gerne vil have fjernet, så menuerne kommer op på plads..?
Avatar billede kristjan Nybegynder
17. august 2005 - 22:13 #8
Nå glem nu menuen. Den fikser jeg lige ved at bygge den om igen.

Nu kunne jeg bare godt tænke mig at få lidt hjælp til ovenævnte php-problem?
Nogle der kan forklare mig lidt nærmere hvordan jeg får bygget php-siderne op med index-side og det?
Avatar billede roenving Novice
17. august 2005 - 23:23 #9
valign="top" i den tabelcelle ?-)
Avatar billede kristjan Nybegynder
18. august 2005 - 12:05 #10
Synes bare jeg har haft nogle problemer med det de sidste gange jeg har prøvet. Nu vil jeg så lige prøve at lægge koden ind i en tabel senere i dag.
Avatar billede kristjan Nybegynder
20. august 2005 - 14:27 #11
Nå jeg lukker her og starte en ny tråd. Det blir en pointdeling til jer begge det her ;-)
Avatar billede roenving Novice
20. august 2005 - 14:38 #12
Jeg havde ingen problemer med at få menuerne op i toppen, men jeg har ikke gennemskuet præcis hvilken afstand, du vil have anderledes ?-)