Avatar billede snutling Nybegynder
15. august 2005 - 02:23 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Skrivebeskyttelse på ALLE mapper, som ikke kan fjernes

i forbindelse med køb af ny pc skal jeg have flytte nogle filer, men dette lader sig ikke gøre.
Jeg regnede med at det nemmeste ( for mig ) var at flytte filerne over på en usb-stick så jeg kunne lægge filerne ind på min bærbar. Men dette kunne ikke lade sig gøre.
mapperne, som filerne ligger i, var nemlig skrivebeskyttelse og selvom jeg gik ind og ændre dette, blev det lige så hurtigt ændret tilbage igen...
Nå, men så skrev jeg nogle af dem til en cd. Det kunne den godt men nu jeg kan ikke få dem fra cd'en og ind på den bærbar.

Nu er alle filerne lige pluselig også skrivebeskyttet og prøver jeg at ændre dette, popper en besked op hvor der står:
Der opstod en fejl under forsøg på at ændre attributter på filen( filen navn)
adgang nægtet

jeg er administrator på begge pc.

Nu ser jeg så at alle mine mapperne m.m på den stationær er skrivebeskyttet.
Og jeg kan ikke ændre en disse....

Når det er større mapper jeg prøver at ændre til ikke at være skrivebeskyttet popper der en meddelse op, hvor der står: anvender attributer, mens den tæller tid ligesom når den kopiere.

Når den så er færdig med det, ser det ud til at filen ikke længere er skrivebeskyttet med det er den, så snart jeg prøver på at flytte den, kopiere den eller andet.

Jeg skal have den skrivebeskyttelse fjernet !
Ellers er det godt nok mange filer og dokumenter der går tabt, og det ville jeg være meget træt af.

Så hvis der er en der kan hjælpe ville jeg blive lykkelig.
Avatar billede old-faithful Praktikant
15. august 2005 - 03:05 #1
Den lette løsning er vel at kopiere, fremfor at flytte?

Du kan af sagens natur ikke flytte fra en almindelig CD, da man jo ikke kan slette fra en ikke skrivbar (finalized) skive...
Avatar billede snutling Nybegynder
15. august 2005 - 09:40 #2
kopere, klip, flyt.
Det tillader den ikke. Og nu vil den ikke engang kopere filer der IKKE er skrivebeskyttet.
Følgende fejl popper op:

det er ikke muligt at kopiere "filens navn": disketten er skrivebeskyttet
fjern skrivebeskyttelsen eller brug en anden diskette

Filen er IKKE skrivebeskyttet. Mappen filen ligger i er, men det er jo ikke mappen jeg skal kopiere.
Avatar billede vejmand Juniormester
15. august 2005 - 09:42 #3
Du skal fjerne skrivebeskyttelsen af hoved-mappen først.

Har du problemer med rettigheder, er der hjælp at hente her:

http://support.microsoft.com/?scid=kb%3Bda%3B308421&x=8&y=10
Avatar billede snutling Nybegynder
15. august 2005 - 09:53 #4
jeg har også prøvet at fjerne skrivebeskyttelsen på hovedemappen først, og den fjernes godt nok.
Men så snart jeg markere den igen for at kopiere den er mappen skrivebeskyttet igen.
Nu har jeg lige prøvet at gendanne pc'erne men det har ikke hjulpet.

Der er kun 1 konto tilknyttet begge computer og det er administrator kontoen. Så filerne kan ikke tilhører en anden ejer.
Avatar billede vejmand Juniormester
15. august 2005 - 10:05 #5
Prøv evt. at starte i fejlsikret tilstand, og så fjerne skrivebeskyttelsen.
Start med hovedmappen og "nedefter"
Avatar billede vejmand Juniormester
15. august 2005 - 10:11 #6
Her er et program til at fjerne skrivebeskyttelsen, men det er åbenbart til brug efter filerne er flyttet, så jeg ved ikke om det er til nogen hjælp:
http://www.download.dk/index.asp?Kat=generelletools&subkat=stifinder&prog=2076
Avatar billede snutling Nybegynder
15. august 2005 - 10:38 #7
fejlsikkert tilstand hjalp ikke. De blev ved med at hoppe tilbage til skrivebeskyttet tilstand.
Hjælp i windows nævner noget om at man kan komme ind i sikkerheds-indstillinger for mapper. Det er ikke noget der hedder sikkerhed når jeg klikker på mappens egenskaber. Heller ikke i fejlsikkert tilstand.
Avatar billede vejmand Juniormester
15. august 2005 - 11:08 #8
Hvilken Windows version?

Hvis det er XP pro skal enkel fildeling deaktiveres. Se her hvordan:
http://support.microsoft.com/?scid=kb%3Bda%3B307874&x=13&y=14
Avatar billede snutling Nybegynder
15. august 2005 - 11:35 #9
Den er deaktiveret. Det hjalp heller ikke.
Den bliver stadigvæk ved med at hoppe tilbage igen.
Jeg synes ellers at jeg kunne fjerne enkle filer igår men idag er det helt galt. Jeg kan ikke engang slette filer der ligger på min usb-stick. Formatere den kan jeg heller ikke. Alt på den er skrivebeskyttet og kan som alt det andet ikke fjernes.
Avatar billede vejmand Juniormester
15. august 2005 - 11:42 #10
Hmmm, jeg er desværre ved at løbe tør for idéer.
Det virker altså som om det er noget med rettigheder.

Prøv evt. at oprette en ny bruger med admin. rettigheder på den computer du skal hente filer fra.

Hvorfor du ikke kan slette filer fra din USB-stick ved jeg desværre ikke.
Avatar billede snutling Nybegynder
15. august 2005 - 12:02 #11
tja jeg ved det heller ikke.
Mærkeligt for det er først gang jeg har problemer med at kopiere/klippe/slette filer.
Problemet startede lige så stille igår. Man skulle næsten tro at computeren vidste at jeg har købt en ny, og at den nu siger " næ nej du, den går ikke" *GG* ( kan man ikke andet kan man vel altid grine af det )
Avatar billede old-faithful Praktikant
15. august 2005 - 14:31 #12
Har du tjekket om din USB-stick er "låst". Der er en lille knap på min, der skrivebeskytter min USB-stick, hvis jeg vil have det.

Måske er det ikke kildefilen, men destinationsdisken der er skrivebeskyttet.
Avatar billede snutling Nybegynder
15. august 2005 - 14:37 #13
jeg har lige siden jeg købte den usb-stick undre mig over hvad den "lås" var til for.
Jeg fandt aldrig ud af det, men det ved jeg så nu..Ja ganske rigtig den er låst. Tak for det.:-)
Det er ligemeget om jeg prøver at kopiere filerne til skrivebordet, en anden mappe, eller min usb-stick. De vil bare ikke.
Avatar billede vejmand Juniormester
15. august 2005 - 14:47 #14
Jeg har lige læst tråden igennem igen, der måske en lille misforståelse længere oppe.

Fildeling skal deaktiveres for at du kan overtage ejerskabet, som beskrevet kommentar: vejmand 15/08-2005 09:42:11

Du skriver at der ikke er noget der hedder sikkerhed under egenskaber.
Det skulle der meget gerne være efter du har deaktiveret fildeling og startet op i fejlsikret tilstand.  (hvis altså det er Win. XP)
Avatar billede snutling Nybegynder
15. august 2005 - 14:58 #15
Jeg siger mange tak for hjælpen, men jeg har altså opgivet. Jeg har fået skrevet de vigtigest filer til en cd, og endelige er det lykkes at få dem ind på pc'en. De er godt nok stadigvæk skrivebeskyttede men jeg overlever.  Jeg har sluttet den nye pcër til, og den gamle er frakoblet.
Men hensyn til alle de andre filer. tja det er ærgeligt men sådan er det. Jeg har stadigvæk den gamle computer jeg kan slutte til, hvis jeg lige pluselig mangler nogle af filerne.

Og så lige et sidste ønske fra mig.
Læg lige et svar. :D :D
Avatar billede vejmand Juniormester
15. august 2005 - 15:01 #16
Oki, men det er helt ok hvis du selv snupper pointene. Vi var jo ikke til megen hjælp. c",)
Avatar billede old-faithful Praktikant
15. august 2005 - 15:07 #17
Så fik vi da det med USB-stick'en på det rene :-)

Hvilke mapper er det præcist du prøver at flytte? Er det systemmapper, kan problemet ligge der.

Hvis det ikke er systemmapper, så prøv at kopiere enkelte filer i stedet for hele mapper af gangen. Nogle gange kan en fejl være tilknyttet en bestem fil eller mappe, så hvis man prøver at kopiere mange, bl.a. den fil med fejl tilknyttet, kan det give fejl.
Avatar billede snutling Nybegynder
15. august 2005 - 15:07 #18
Det er ikke som meget om det var en hjælp.. Mere at der VAR hjælp.
Avatar billede snutling Nybegynder
15. august 2005 - 15:12 #19
ingen systemmapper.

Ja, jeg har også taget de vigtigeste filer og kopieret dem enkeltvis. Desværre ikke dem alle for der er over 1000 filer jeg gerne ville have med.