Avatar billede pureshit Nybegynder
15. august 2005 - 01:04 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

At kopiere en ridset DVD skive. Hvordan?

Hej folkens.

Jeg har sidder med min efterhånden ret nedslidte DVD "Den Ægte Vare" Jeg har vist ikke været for god ved den, for den kan efterhånden ikke spilles længere, uden at den hakker. Jeg tænkte at jeg måske kunne overføre den til min computer, og så brænde en ny - UDEN ridsen :D

Men... i kopieringen af den fil som hedder noget med VOB 4 (...), giver computeren op. Har læst omkring på nettet, at man kan bruge nogle programmer til at kopiere det alligevel...?

- Men hvilket program skal jeg lige bruge til det?
Er her nogle som kan komme med nogle gode råd til hvad jeg kan gøre i denne situation? Ville det måske være nemmere at jeg bed i det sure æble, og simpelthen gik ud og købte den endnu engang?

Mvh pureshit

BONUS SPØRGSMÅL: Jeg har længe villet ind på dette spørgsmål (http://www.eksperten.dk/spm/563978) som jeg engang oprettede, men jeg KAN IKKE! Når jeg går derind kommer der ingen overskrift eller tekst overhovedet... Er det også sådan hos jer andre, og hvad kan jeg lige gøre ved det, for det er jo et åbent spørgsmål...
Avatar billede Slettet bruger
15. august 2005 - 01:19 #1
her kan du se hvordan du laver backup af dvd'er, der er flere forskellige guides at vælge imellem http://www.videohelp.com/dvdbackup#6;30

http://www.videohelp.com/

og hvis man vil betale for det, så kan man jo altid købe clonedvd og anydvd til arbejdet...
http://www.slysoft.com/da/
Avatar billede nva Praktikant
15. august 2005 - 09:49 #2
Vedr. dit bonus-spørgsmål - vi andre kan heller ikke komme ind i det. Såvidt jeg husker var der en del spørgsmål, der blev ødelagt på samme måde som dit ifm. et systemcrash på et tidspunkt.
Avatar billede uffesteenberg Novice
15. august 2005 - 14:06 #3
Prøv evt. på en anden pc... hvis den er ridset kan det være et andet drev kan klare den alligevel. Prøv evt. at rense dvd'en med vand, lidt opvaskemiddel og en ren klud først...

Prøv evt. at tage et "image" af DVD'en (med Nero f.eks.).. kan senere brændes over på en ny DVD... måske virker det bedre??
Avatar billede 1back Nybegynder
16. august 2005 - 00:21 #4
Du kan ikke bare brænde en orginal dvd ned på en kopi (kan kun rumme 4.5gb)
en org. film fylder meget mere.
Prøv at bruge dvd xcopy eller clonedvd eller dvd shrink
Avatar billede pureshit Nybegynder
16. februar 2006 - 22:56 #5
Har selv fundet et program der kunne "override" ridsen.
Tak for jeres hjælp, og undskyld det sene svar
Avatar billede kdn Nybegynder
25. marts 2006 - 11:29 #6
Kan vi andre ikke få at vide hvilket program du fandt...?
Avatar billede pureshit Nybegynder
25. marts 2006 - 12:07 #7
Hej kdn. Jeg mener jeg dengang anvente CloneDVD, selvom det ikke direkte er en af de der programmer der er lavet til at kopiere ridsede DVD'ere. Da den lagde DVD'en ind og så meldte, trykkede jeg bare "fortsæt" hele tiden. Til sidst lå den på computeren - men dette er dog ikke en ret sikker fremgangsmetode... Jeg mener dog jeg dengang fandt et andet program der var beregnet til dette problem, men man skulle registrere skidtet og betale en milliard dollars for at få lov at gemme det man havde lagt ind... Hader sådan noget, så jeg droppede programmet.

Mvh pureshit
Avatar billede pureshit Nybegynder
25. marts 2006 - 12:08 #8
"Da den lagde DVD'en ind og så meldte" FEJL <-- skulle der have stået...