Avatar billede tnn Nybegynder
14. august 2005 - 20:45 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

550 You must check your mail from this IP or SMTP

Hej alle I eksperter.
Efter at have installeret Outlook 2003 får jeg denne meddelelse ved NOGLE mail afsendelser, ikke alle:
550 You must check your mail from this IP or SMTP before sendtin to ...
Jeg har ingen idé om hvorfor jeg får den efter installationen.
Håber der lige er et par stykker, der kan give mig et svar.

På forhånd tak.
TNN
Avatar billede leif Seniormester
14. august 2005 - 20:51 #1
Hvilken forbindelse har du ?
Hvilken SMTP server bruger du ?
Avatar billede halifax Nybegynder
15. august 2005 - 01:47 #2
Har du prøvet om det hjælper, hvis du først foretager Modtagelse af nye mail, før du vil afsende en ny mail? Bare for at sikre identifikation hos din udbyder efter du har åbnet Outlook.
Avatar billede tnn Nybegynder
15. august 2005 - 12:31 #3
Jeg kører med Cybercity bredbånd men har min mail hos Cliche.
1. Jeg har erfaret at jeg "bare" sender mailen igen, så er der ingen problemer. Det er bare irriterende at skulle sende to gange.
2. Det er IKKE alle modtagere jeg har problemet med !!!!!??!!
Avatar billede leif Seniormester
15. august 2005 - 12:48 #4
Hvilken SMTP server bruger du ? vip.cybercity.dk ?
Avatar billede halifax Nybegynder
15. august 2005 - 13:33 #5
Du kan have problemer hvis du ikke benytter SMTP serveren hos din udbyder (Cybercity) mod at bruge SMTP hos Cliche. Mange (de fleste) ISP'er har blokket port 25 for mail relaying.
Se evt. MS artikel "Troubleshoot 550, 553, and relay-prohibited errors"  Applies to Microsoft Office Outlook® 2003
http://office.microsoft.com/en-us/assistance/HA011128331033.aspx
Avatar billede tnn Nybegynder
15. august 2005 - 20:53 #6
Jep Halifax, det var præcis problemet. Jeg brugte IKKE SMTP serveren hos Cybercity. Det er nu rettet til vip.cybercity.dk.
Tak til både Halifax og Leif.
Hvordan krediterer jeg jer 30 points hver ;-)
Avatar billede leif Seniormester
15. august 2005 - 20:55 #7
Tja, da du har accepteret dit eget svar kan det ikke lade sig gøre her !
Avatar billede leif Seniormester
15. august 2005 - 20:56 #8
tnn -> Som hovedregel skal man kun ligge svar selv hvis man ønsker at lukke spørgsmål ved at give point til sig selv.
Avatar billede tnn Nybegynder
16. august 2005 - 14:31 #9
Ja, det var da vist en lille smutter. Jeg ville meget gerne give jer pointene, men jeg kunne ikke accepter kommentarerne. Sorry.
Avatar billede leif Seniormester
16. august 2005 - 14:51 #10
Det er lige meget for mig vedkommende, men du kan altid oprette et spørgsmål i samme kategori og overføre point på den måde, bare husk max 200 total for en løsning samt at referere til det originale spørgsmål, som overskrift navngiv det Point til xxxxx.