Avatar billede nikolajhygebjerg Nybegynder
14. august 2005 - 17:18 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

AAARGH mails er væk

Jeg har prøvet at opgradere en bærbar fra XP home til pRo, og dte gik galt. Jeg lavede derfor en hurtig formatering først i partition magic og derefter i win installationen. og det gik fint, men DOUGH mails mm er væk...det havde jeg glemt. Jeg har bøvlet i 4 timer med forskellige recovery programmer, og er endt ved pc inspector. DEn finder alt muligt, men hvor er outlook Express filer henne? Jeg synes at kunne forstå i andre tråde at det er dbx filer, men dem finder den ingen af!!!! Jeg SKAL bare have dem frem (det er min chefs computer og alt ALT har hun deri! så jeg er ikke så populær!)
Er der ikke en der kan hjælpe mig?
Avatar billede bartz Praktikant
14. august 2005 - 17:43 #1
Hvad gik der galt i at opgradere fra XP Home til Pro.
Avatar billede nikolajhygebjerg Nybegynder
14. august 2005 - 17:46 #2
aner det ikke den havde en dll fejl, som fosvandt da jeg havde formateret.
Avatar billede nikolajhygebjerg Nybegynder
14. august 2005 - 17:47 #3
LIge nu kører jeg et nyt program som hedder GetDataBack men ved ikke om det giver resultat
Avatar billede cortex2k Nybegynder
14. august 2005 - 17:47 #4
KAn ikke huske den danske version men hvis du i OE vælger Tools | Options -> Maintenance fanen -> Store folder knappen så kan du se hvor OE som standard placerer *.dbx filerne.. Inbox mappen skal således hedde inbox.dbx
Avatar billede nikolajhygebjerg Nybegynder
14. august 2005 - 17:49 #5
ja men mit problem er at nu er det jo ikke XP home mere, er filen det samme sted?
Avatar billede bartz Praktikant
14. august 2005 - 17:50 #6
Hmm der burde da ikke forekomme en dll fejl hvis man bare vil opdatere lidt på sin netværk og userinterface..
Avatar billede nikolajhygebjerg Nybegynder
14. august 2005 - 17:50 #7
nå og så er det altså dansk... hmm er tools i programmer?
Avatar billede nikolajhygebjerg Nybegynder
14. august 2005 - 17:51 #8
aner det ikke, jeg ved ikke hvor stor en operation det er at opgradere til XP pro fra Home, men det var der altså, det er i sig selv ikke problemet...
Avatar billede bartz Praktikant
14. august 2005 - 17:55 #9
Nam jeg har også en bærbar her, som jeg har tænkt mig at opgradere fra Home til XP, men det lyder til at jeg ikke skal gøre :). Mht dit problem så plejer jeg altid at lave en backup partion med 1 gb som så hver dag kl 22 kopiere de nyeste mails derhen, kun dem der ligger i min "vigtig mappe", men det er jo lidt for sent for dig nu.. Jeg ved ikke helt om Magic Partion kan bruges her.
Avatar billede nikolajhygebjerg Nybegynder
14. august 2005 - 17:57 #10
Det ved jeg heller ikke, og det vil jeg da også overveje i fremtiden, men lige nu er mit problem at få dem reddet. Hvor gemmer den filerne i Home, og hedder de rigtigt nok .dbx allesammen (kartotek og mails)??
Avatar billede cortex2k Nybegynder
14. august 2005 - 17:58 #11
Om du bruger Home eller Pro XP burde være ligemeget for Outlook Express.. Det er jo et selvstændigt program.. Altså start OE op -> vælg Funktioner -> Indstillinger -> fanen vedligeholdelse og klik på knappen lagringsmappe (Jeg startede lige OE op på en anden PC) Der skulle dine dbx filer gerne ligge dog vil stien (eks. C:\Documents and Settings\test\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{525C5B19-E114-440C-9C8D-633AE408C2D5}\Microsoft\Outlook Express være anderledes fra den forrige installation hvor linjen {525C5B19-E114-440C-9C8D-633AE408C2D5} vil være anderledes
Avatar billede cortex2k Nybegynder
14. august 2005 - 17:59 #12
Det skal lige siges at test er navnet på windows brugeren som mailboksen er tilknyttet..
Avatar billede nikolajhygebjerg Nybegynder
14. august 2005 - 18:05 #13
ok, det var da trist, for jeg kan ikke rigtigt finde noget med de recoveryprogrammer, som ligner den sti.... Er det dermed bare så uheldigt at den kan recover alt andet (den finder både programmer og filer) eller er det mig der gør noget forkert?
Avatar billede peet49 Nybegynder
14. august 2005 - 18:14 #14
nikolaihygebjerg>17:46:40 skriver du: det var en dll fil som forsvandt efter formatering: Når du formaterer, slette du alt på disken. En en opgradering, vil jeg mene, at dine mail`s er tabt.
Avatar billede cortex2k Nybegynder
14. august 2005 - 19:12 #15
peet49 -> det er ikke korrekt at man sletter alt når man formaterer, det er stadigt muligt at hente data tilbage med de programmer nikolaihygebjerg nævner.

Nikolai kan du finde en sti der ligner denne: C:\Documents and Settings\<brugernavn>\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\ i f.eks GetDataBack?
Avatar billede nikolajhygebjerg Nybegynder
14. august 2005 - 20:55 #16
Nej sjovt nok kunne jeg ikke det, men da jeg gav mig til at lede alle mapper igennem i GDB fandt jeg det, så det lykkedes! Jeg regner med at give mig selv point, men hvis nogen føler sig snydt, så sig lige til!
Avatar billede cortex2k Nybegynder
14. august 2005 - 21:07 #17
Jeg vil da gerne havde lidt feedback på hvor du så fandt dbx filerne?
Avatar billede nikolajhygebjerg Nybegynder
14. august 2005 - 21:11 #18
ja det lagde jeg faktisk ikke helt mærke til, idet jeg nærmest begyndte at danse da jeg fandt dem, men det var altså via GetDataBack og så åbnede jeg bare alle mapper der var, og langt inde i en mappe lå de altså! (nu har jeg taget en backup :-)