Avatar billede us_clom Nybegynder
14. august 2005 - 16:27 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Min computer genstarter pludseligt!

Min computer genstarter pludseligt - uden der kommer en grund dertil... - Det kan være meget forskelligt, hvornår den gør det! Den kan gøre det efter 5 minutter og efter 2 timer. Jeg bruger normalt WinXP, men har også Win2000Pro liggende - og der genstarter den også. Så har en idé om, at det er en hardware konflikt eller lign. - Jeg har prøvet at starte op i XP med "Senest brugbare indstillinger" - eller hvad det hedder. Det hjælper ikke!

Hvad gør jeg?
Avatar billede cortex2k Nybegynder
14. august 2005 - 16:35 #1
Er det en bærbar eller en stationær?
Avatar billede us_clom Nybegynder
14. august 2005 - 16:37 #2
Det er en stationær...
Avatar billede thesqunk Nybegynder
14. august 2005 - 16:39 #3
Tjek temperaturen på din processor i BIOS? -Måske er dén for varm?
Avatar billede haverslev Novice
14. august 2005 - 16:49 #4
Det kan også være et ram problem/fejl:
Hvis du har 2 Ram stænger i din maskine, så prøv at køre med en af gangen.
Hvis den kører OK med den første, så ved du at den er iorden
Prøv så at skifte den første ud med den anden og se om den også er OK.

Eller check dem med:http://www.memtest86.com/
Avatar billede dragonknight Juniormester
15. august 2005 - 11:29 #5
Højreklik på denne computer og vælg egenskaber > Klik på advanceret > Under start og genoprettelse klikker du på Indstillinger > Under systemfejl, FJERNER du markeringen ud for genstart automatisk.

Hvis den ikke kommer med en fejlmeddelse når fejlen opstår, så er det givetvis varme. Kommer den derimod med en fejlmeddelelse ( blå skærm, og en masse tekst), så kunne du skrive teksten her, da det vil hjælpe med at lokalisere fejlen.
Avatar billede trekkies Juniormester
15. august 2005 - 21:02 #6
Prøv følgende:
Sæt din Windows cd i drevet og gør følgende:
Start -> Kør... -> sfc /scannow

Den retter ødelagte systemfiler.

Har du prøvet at kører Spybot, Ad-Aware eller en HijackThis?

Hvis ikke, så kan du hente dem her:
Spybot
http://www.download.com/Spybot-Search-Destroy/3000-8022-10289035.html?tag=lst-0-2

Ad-Aware:
http://www.download.com/3000-2144-10045910.html?part=69274&subj=dlpage&tag=button

HijackThis:
http://www.majorgeeks.com/downloadget.php?id=3155&file=12&evp=3304750663b552982a8baee6434cfc13
Lige lidt hjælp til HijackThis:
Unzip filen og åben exe filen, Klik på Scan, når at den er færdig, så skal du klikke på Save Log, så gemmer du den et sted, logen kan nu åbnes i en tekst program f.eks. Notepad, Kopier det hele her ind, så vil en kigge på den.
Avatar billede trekkies Juniormester
20. august 2005 - 20:26 #7
Hvordan går det?
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. august 2005 - 22:42 #8
Hvordan går det her ? ? ? ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
29. august 2005 - 11:48 #9
Er du kommet videre ? ?
Avatar billede trekkies Juniormester
04. november 2005 - 16:17 #10
us_clom:
Hvordan går det?
Avatar billede us_clom Nybegynder
15. august 2006 - 23:20 #11
l