Avatar billede syltetoej Nybegynder
14. august 2005 - 16:26 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

hvordan laver mand et computerspil

hvordan laver mand egentlig et begynder comptuerspil, jeg har tænkt på sådan et her med præcis den her grafik:

http://outsidethere.com/DSX/webgallery15/pages/lol.htm
Avatar billede visualdeveloper Nybegynder
14. august 2005 - 16:30 #1
du starter med at lære at programmere i fx c++
Her er en RIGTIG god artikel:
http://www.eksperten.dk/artikler/762
Avatar billede syltetoej Nybegynder
14. august 2005 - 16:48 #2
fatter ikke en brik af den annonce

kan i kke bare forklare hvordan man laver en bane som den på billedet
Avatar billede cortex2k Nybegynder
14. august 2005 - 16:51 #3
Syltetoej

Det er desværre ikke så ligetil at lave et spil. Det kræver en del programmeringserfaring og en god matematisk forståelse. Hvis du vil lave små lette spil uden at kunne programmere, så mener jeg at der er programmer til dette. Der var vidst engang et program der hed "Click 'n play" eller noget i den stil hvor man kunne drag 'n drop et spil sammen. Mon der er nogen der kan huske dette :-)
Avatar billede mtj111 Novice
14. august 2005 - 17:59 #4
Ellers findes der GameMaker, der kan lave spil. Dog kun begrænset 3D... bedst til 2D-spil...
www.gamemaker.nl

Hvis du vil til at lave spil på "den rigtige måde", så kommer du ikke udenom at sidde men en bog (evt. på kursus), eller lære det dig selv.
At lave et spil, med en grafisk brugerflade er ikke det første man lærer (det er næsten det sidste man lærer).

Michael
Avatar billede syltetoej Nybegynder
14. august 2005 - 21:47 #5
ok, har lige downloadet gamemaker, men kan se at man selv skal lave billeder og baggrund for at starte hvilket er helt fint med mig, men findes der ikke et godt program til at at lave billeder,figurer,osv,præcist ligesom på det billede jeg linkede til i starten? fordi lige nu har jeg kun ms paint, hvilket nok er det mest elendige program :P

smid forresten lige et svar mtj
Avatar billede mtj111 Novice
14. august 2005 - 21:52 #6
Det billede du linkede til i starten er i 3D, og GameMaker kan kun lave 2D (3D er meget begrænset, og svært at bruge).

GameMaker er til spil som platform, Pacman, Snake, PingPong osv... Den kan også lave isometriske spil, såsom Age of Empires, The Settlers osv (de nævnte spil kan næppe laves i GameMaker...)

Jeg synes også at Cortex2k også skal have point (hvis han vil...)

Michael :-D
Avatar billede syltetoej Nybegynder
14. august 2005 - 22:06 #7
ja det kan jeg se, det program er overhovedet ikke til at lave det jeg ville.
Avatar billede mtj111 Novice
14. august 2005 - 22:08 #8
Hvorfor accepterer du så mit svar?
Og ville Cortex2k ikke have point?
Avatar billede syltetoej Nybegynder
14. august 2005 - 22:19 #9
fordi ejg bliver beskyldt for ikke at være flink til at give point :) og her beviser jeg det stik modsatte. jeg ville have et program til at lave den slagsgs spil jeg linkede til, og fik et til pacman og snake. Og det er slet ikke den slags spil ejg skal bruge, men tror jeg vil bruge programmet tila t starte med alligevel, hvilket også er en af grundene til ejg gav point
Avatar billede mtj111 Novice
14. august 2005 - 22:47 #10
OK...

Mange tak :-D
Avatar billede syltetoej Nybegynder
15. august 2005 - 00:21 #11
np :)
Avatar billede cortex2k Nybegynder
15. august 2005 - 18:20 #12
Jeg behøver heller ikke point, vil gerne hjælpe :-) Held og lykke med at lave spil Syltetoej.