Avatar billede dalbjerg Nybegynder
12. april 2001 - 01:04 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Nu er jeg sku træt af det...

Hejsa

Er det forbudt at drive et firma, hvis man ikke kan stave???

Er det forbudt at drive en hjemmeside hvis man ikke kan stave???

Nej vel... Hvorfor skal folk så blive ved med at kommentere, stavefejl????
Er jeg den endste, som ligger mærke til dette???

Til hele Danmarks befolkning, kommentere, herinde at jeg ikke kan stave... For så er jeg sku fri for at hører på jeres BROK... Hvis i er så evige GODE...

Så skriv sku der for h... en korrektur, af det i stedet for, at skrive HOLD KÆFT FOR ER JERES SIDE FULD AF STAVEFEJL... LORTE SIDER... SKOD SIDE.... I KAN IKKE FINDE UD AF AT STAVE HAHAHA

Og blah blah blah....

Man lave et klagenævn, som kunne lukke for folks internetadgang, nå de gør sådan noget...

Jeg har lige fået min nummer 134 email, på at min side, er fuld af stavefejl....
Tro i jeg er træt af DET??????
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
12. april 2001 - 01:05 #1
tillykke med spm 64000
Avatar billede rfogh Nybegynder
12. april 2001 - 01:09 #2
Denne version er forsøgt rettet :o)

Hejsa

Er det forbudt at drive et firma, hvis man ikke kan stave???

Er det forbudt at drive en hjemmeside, hvis man ikke kan stave???

Nej vel... Hvorfor skal folk så blive ved med at kommentere stavefejl???
Er jeg den endste, som ligger mærke til dette???

Til hele Danmarks befolkning: Kommenter herinde at jeg ikke kan stave... For så er jeg sgu fri for at høre på jeres BROK... Hvis I er så evigt GODE...

Så skriv sgu for h... en korrektur af det, i stedet for at skrive HOLD KÆFT, HVOR ER JERES SIDE FULD AF STAVEFEJL... LORTE SIDER... SKOD SIDE.... I KAN IKKE FINDE UD AF AT STAVE HAHAHA

Og blah blah blah....

Man lave et klagenævn, som kunne lukke for folks internetadgang, når de gør sådan noget...

Jeg har lige fået min e-mail nummer 134 på at min side er fuld af stavefejl...
Tror I jeg er træt af DET???

*Undskyld, jeg kunne ikke lade være :o)*
Avatar billede bacardil Nybegynder
12. april 2001 - 01:09 #3
Har du virkelig ikke fået nogen af dine fejl rettet i bare en af 134 mails?  ;o)
Avatar billede bacardil Nybegynder
12. april 2001 - 01:12 #4
rfogh> Giver dette mening?

Til hele Danmarks befolkning: Kommenter herinde at jeg ikke kan stave... For så er jeg sgu fri for at høre på jeres BROK... Hvis I er så evigt GODE...

Kunne det ikke være:

Til hele Danmarks befolkning: oplyser jeg herinde at jeg ikke kan stave... For så er jeg sgu fri for at høre på jeres BROK... Hvis I er så evigt GODE...
Avatar billede rfogh Nybegynder
12. april 2001 - 01:15 #5
Jeg ved det ikke... Det var min fortolkning... Men hvad viser det.. :o) Det er VIGTIGT at man kan udtrykke sig på skrift...

\"e-mail nummer 134 på at\" skal vel også være \"e-mail nummer 134 om at\" - Det andet er vel engelsk-inspireret :o)
Avatar billede bacardil Nybegynder
12. april 2001 - 01:20 #6
Yes, det lyder lidt bedre.

dalbjerg> Måske skulle du lave et link til form hvor folk kan skrive en korrektur til dig.
Avatar billede pcgamez.dk Nybegynder
12. april 2001 - 01:26 #7
Har i ikke fattet en klap af hans budskab?

Jeg har altid været god til at stave.
Jeg kan huske i 3. klasse legede vi en leg, der gik ud på at vi skulle stave til nogle korte ord. Men jeg blev ved... De gav mig sværere og sværere ord hele tiden, og det endte med at de bad mig om at stave til bruttonationalproduktet. Det gjorde jeg uden én fejl! I 3. KLASSE!!!

Der er MANGE der ikke er så gode til at stave!
se bare på rfogh:

\"Denne version er forsøgt rettet :o)
...Er jeg den endste...\"

Endste staves: eneste...
Avatar billede nomiz Nybegynder
12. april 2001 - 01:36 #8
pcgamez.dk> Jeg tror det var en slåfejl.
I 3. klasse bad de mig stave til Speciellægepraksisplanlægningsstabiliseringsperiode. Og jeg gjorde det! Med KUN 51 fejl. (Ordet består af 51 bogstaver)
hehe

/vh
Simon
Avatar billede nomiz Nybegynder
12. april 2001 - 01:40 #9
dalbjerg> Det gør det nu ikke bedre at du laver stavefejl i spørgsmålets overskrift.
Avatar billede wermelin Nybegynder
12. april 2001 - 01:41 #10
Det er rigtigt at det ikke er alle som er lige gode til at stave! Men hvis man har et firma, så nytter det ikke noget at der er stavefejl - hvis man ikke selv kan stave, jamen så kan man altid få en eller anden til at læse korrektur.
Selvfølgelig er det iorden hvis der et par stavefejl (det kan jo være tastefejl osv.), men hvis teksten begynder at blive uforståelig, ja - så bør man søge hjælp.

Skal ikke opfattes negativt - men verden er nu engang skruet sådan sammen, at hvis der er stavefejl så mister man respekten for vedkommende som har skrevet det! Tag fx. en avis; hvis der er stavefejl i sådan en (som der alt for ofte er) så mister man sgu da respekten.... det gør jeg i hvert fald!

dalbjerg: Er det som du er ordblind - eller har du bare svært ved at stave; hvis sidstnævnte - så kan det jo klares med nogle kurser, læse bøger osv.
Avatar billede jukse Nybegynder
12. april 2001 - 01:56 #11
Er det forbudt at drive et firma, hvis man ikke kan stave ?

Nej ... men man skal nok bare ikke regne
        med at få så mange kunder
        da det virker useriøst hvis der
        ikke er læst korrektur på siden

jeg ville ALDRIG handle med et firma
hvis hjemmeside havde flere stavefejl
højst en enkelt kunne gå an !

/ jukse
Avatar billede oskar Nybegynder
12. april 2001 - 02:17 #12
Til rfogh: Du er forhåbentlig klar over at der er 4 fejl i din \'rettelse\'.
Til Dalbjerg: Desværre har jukse ret. Stavefejl er lig med manglende seriøsitet og professionalisme. Hvis du  er interesseret i at få din hjemmeside korrekturlæst af en professionel (vov sagde hunden) er du da velkommen til at offentliggøre/sende din url.
Avatar billede barefoot Nybegynder
12. april 2001 - 12:22 #13
Jeg vil give folk ret i at det er træls når man ikke formulerer sig korrekt.
Der er ikke noget værre end at læse et spørgsmål her på experten og så ikke fatte hvad personen mente fordi det er noget kludder.

Og her snakker jeg faktisk ikke om stavefejl, men formuleringsfejl.
Det gør da ikke noget hvis der er et par fejl, men den måde som folk sætter ordene sammen på kan være fatal.

Og det har jo egentlig ikke noget at gøre med at personen ikke kan stave.
Nærmere at personen ikke gider at tage sig sammen.
Foreksempel så kigger jeg altid mine indlæg igennem for forståelsesfejl og de værste stavefejl(jeg staver skam heller ikke perfekt).
Hvis alle gjorde det ville det blive så meget sjovere at deltage i debatfora over hele nettet.
Og mange af dem som ikke staver så godt kan også sagtens rette mange afderes egne fejl hvis de gider...
Avatar billede bbs Nybegynder
13. april 2001 - 11:50 #14
Tillykke med Spørgsmål nr. 64000 !
Avatar billede barefoot Nybegynder
13. april 2001 - 11:53 #15
bbs -> du er ikke den første til at sige det...
Avatar billede bbs Nybegynder
13. april 2001 - 11:57 #16
Barefoot-> Og? =)
Avatar billede barefoot Nybegynder
13. april 2001 - 12:00 #17
tjaa ikke noget...
Avatar billede bbs Nybegynder
13. april 2001 - 12:01 #18
hehe...
Det er ok =)
Avatar billede barefoot Nybegynder
13. april 2001 - 12:07 #19
ok
Avatar billede rfogh Nybegynder
13. april 2001 - 14:10 #20
pc-gamez>> Skal vi battle???  \"i\" staves altså \"I\" - ellers mener du jo i og ikke I :o)

Og \"Der er MANGE der ikke er så gode til at stave!
se bare på rfogh\" vil jeg da meget nødigt have hængende på mig... Som du jo har bemærket skrev jeg FORSØGT rettet - netop fordi jeg vidste, at jeg ville overse en masse fejl... Det er noget med at kende sine egne begrænsninger - Det var der nogen, der kunne lære noget af :o)
Avatar billede rfogh Nybegynder
13. april 2001 - 14:12 #21
Og for at tage næste linie: \"Jeg kan huske i 3. klasse legede vi en leg\" - syntaktiske fejl er - som barefoot skriver - oftest meget værre... Kom bare an :o)
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
21. april 2001 - 17:58 #22
Uhmm oki
Avatar billede wanger Nybegynder
04. juli 2002 - 00:36 #23
WANGEREN var her.. .,'¨´,.

TILLYKKE MED DE 64000

JAJAJA men ved aldrig hvornår lysten melder sig..,.