Avatar billede kalsen Nybegynder
12. april 2001 - 00:56 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

FAT fejl

Jeg har en fejl i FAT´en på C-drevet når jeg starter min PC.

Kan den afhjælpes ved at formatere disken og installere Windows og programmer i gen eller skal jeg have en ny disk?.

Avatar billede perla Nybegynder
12. april 2001 - 01:08 #1
Kør en scandisk, og se om den melder fejl i sektoreren. Hvis den efter en formatering stadigvæk er fejlramt, ville jeg skifte disken. Man kan køre scandisk mange gange og der lukke de dårlige sektorer, dette er dog at leve livet farligt.
P.S (Livet er farligt at leve, man dør af det :-)  )
Avatar billede lhawk Nybegynder
12. april 2001 - 01:45 #2
Nu ved jeg jo ikke hvor langt du har været for at rette fejlen, men noget af det første jeg ville gøre hvis jeg mødte sådan en fejl var at lave en fdisk.
Avatar billede oskar Nybegynder
12. april 2001 - 02:20 #3
start dog lige med en fdisk /mbr
måske er det nok.