Avatar billede wiraz Nybegynder
13. august 2005 - 21:25 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Samba: Input/output error

Hejsa,

jeg har lige fået sat en server op, som bla. skal bruges til noget filesharing.
Jeg har installeret Samba og sat et writable share op. Problemet opstår, når jeg prøver at skrive til dette share fra min Ubuntu-maskine. Der får jeg en "Input/output error", når jeg eksempelvis laver en "touch test_fil". Jeg kan sagtens mounte sharet uden problemer og kan også sagtens læse eksisterende filer.
Jeg har prøvet at tilgå sharet fra to andre maskiner (én Windows og én Gentoo maskine) og der virker det uden problemer!
Jeg har prøvet at disable al form for firewall på både server og Ubuntu-maskinen for at se om det var her problemet lå, men det hjalp ikke.

Nogle gode ideer? Serveren kører Gentoo Linux og Samba er version 3.0.14a-r2.

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede wiraz Nybegynder
13. august 2005 - 21:27 #1
Det kan iøvrigt nævnes at jeg mounter sharet således:
mount -t smbfs -o username=smbguest //blinky/backup /mnt/backup_blinky/

Jeg mounter sharet på nøjagtig samme måde på Gentoo maskinen (den som godt kan skrive til sharet).
Avatar billede wiraz Nybegynder
14. august 2005 - 00:21 #2
Jeg har nu fundet ud af at Ubuntu-maskinen ikke engang kan finde ud af at skrive til et share, der ligger på den selvsamme maskine. Det må således være i Samba-softwaren på Ubuntu-maskinen at fejlen ligger og ikke i konfigurationen af serveren. Jeg tror, at jeg vil prøve at geninstallere Samba og se om det kurerer den...
Avatar billede wiraz Nybegynder
30. august 2005 - 18:56 #3
svar