Avatar billede zobbe Nybegynder
13. august 2005 - 20:32 Der er 23 kommentarer og
2 løsninger

Computer Genstarter

Problemet startede med at jeg satte 2 skærme til mit grafikkort, som jeg stadig køre med :-) Nogle gange genstarter min computer bare helt uden varsel andre gange frysser den bare fast.

Bundkort : Asus P5GD1 PRO
CPU : Pentium 4 540 3.2 GHz
Grafikkort : Point of View GeForce 6600 GT
RAM : Kingston ValueRAM 2 x 512 MB
Kingston ValueRAM 2 x 1 GB
Harddisk : 1 stk Seagate Barracuda 7200.7 200 GB
1 stk Seagate Barracuda 7200.8 250 GB
Avatar billede haverslev Novice
13. august 2005 - 20:57 #2
Har du opdateret grafikkortet ?
Nyeste driver til Gforce grafikkort?
http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp

Nyeste directx installeret ?
http://www.microsoft.com/windows/directx/default.aspx?url=/windows/directx/downloads/default.htm
Avatar billede zobbe Nybegynder
13. august 2005 - 21:08 #3
Jeg spillede lige lidt og der genstartede min maskine, men jeg nåde lige at se temp på min CPU og den var på 55 grader, er det for meget?
Avatar billede udvikler Nybegynder
13. august 2005 - 21:13 #4
Ja, det er meget varmt - derfor den genstartede.. intet galt med den  ;)
Avatar billede udvikler Nybegynder
13. august 2005 - 21:15 #5
Havde nemlig også selv samme problem nogle gange.. køb nogle nye kølere som er større og bedre :)
Avatar billede haverslev Novice
13. august 2005 - 21:25 #6
Hvis det er en AMD, så er der intet unormalt i den temp.
Hvis det er en Intel, så er den lidt høj, men 55 gr. c skulle ikke give problemer.
men prøv da at tage kabinet siden af, rengør div. kølere og se om det hjælper
Avatar billede zobbe Nybegynder
13. august 2005 - 21:32 #7
Det er det føreste jeg vil gøre imorgen, gider ikke til at gøre det nu :-) Men jeg var lige ned og kigge og der sad en del lort på køler til CPU'en :-( Det er en Intel hvor varm må sådan en blive?
Avatar billede udvikler Nybegynder
13. august 2005 - 21:38 #8
Op til omkring 40 vil jeg mene

Men prøv at fjerne det "lort" fra din køler det vil hjælpe da det mindsker farten på omdrejningerne !
Avatar billede haverslev Novice
13. august 2005 - 21:40 #9
En Intel 2,4 Ghz vil i normal tilstand - ingen programmer kørende - ligge på ca. 38-40 gr.c.
Hvis du spiller f.eks wold of warcraft, så vil den - efter kort spilletid - ligge på 48-52 gr.c.
Avatar billede zobbe Nybegynder
13. august 2005 - 21:57 #10
Det er en Intel P4 3,2 Ghz ved normal ligger den omkring 40 gr.c.

Når jeg spiller feks BF2 nå den op på ca 52 gr.c og der er det sjældenet at den genstarter, det er kun når jeg spiller Panzers Phase one at den genstarter og det er altid ca efter 5min :-( Hvordan giver man forresten de 30 point???
Avatar billede udvikler Nybegynder
13. august 2005 - 21:58 #11
Kan være spillet er tungt ? hvor meget fylder det ?

Du beder os om at lægge et svar og vil lægger det... og der vil komme en knap frem på skærmen som du kan acceptere vores svar på.. :)
Avatar billede haverslev Novice
13. august 2005 - 22:02 #12
Har du checket om der er en update til Panzers Phase one - det kunne jo være et problem med selve spillet.
Du har opdateret grafikkortet og Directx ??

Points:
Ved at den/de der har hjulpet dig med løsningen, lægger et svar.
Du markere svarnavnet i venstre side og klikker på knappen accepter svar
Avatar billede zobbe Nybegynder
13. august 2005 - 22:19 #13
Det hele er opdatet så det skulle ikke være der, der et problem og ram skulle det heller ikke være da jeg har 3GB så jeg tror mest på det med varmen, så i morgen vil jeg rense det hele og prøve og se om det hjælper :-) Ellers må jeg søge hjælp herinde igen
Avatar billede zobbe Nybegynder
13. august 2005 - 22:22 #14
-aoc- vil du ikke lige lave et svar, så i kan få 15 point være, da i stor set har skrevet det samme :-)
Avatar billede fly3r Nybegynder
14. august 2005 - 10:43 #15
hvor kraftig strømforsygning har du i?? det kan være fordi der ikke er nok watt i den...
Avatar billede zobbe Nybegynder
14. august 2005 - 10:46 #16
Hvor kan man se det hende, for der står kun hvor mange volt og amper bagpå ikke noget med watt?
Avatar billede fly3r Nybegynder
14. august 2005 - 10:58 #17
står der ikke et modelnummer? en producent?
Avatar billede udvikler Nybegynder
14. august 2005 - 11:02 #18
Jo da.. Her er et svar :)
Avatar billede zobbe Nybegynder
14. august 2005 - 11:11 #19
Nej det gør der ikke :-( Er der ikke et sted i XP eller et program man kan se det?
Avatar billede fly3r Nybegynder
14. august 2005 - 11:17 #20
hmm... prøv at vælg start, kør/run og skriv msinfo32.exe

det kan være du kan finde noget om det der... ellers ved jeg ikke hor man kan se det
Avatar billede udvikler Nybegynder
14. august 2005 - 11:17 #21
Ved ikke om du kan se det men her er et gæt, prøv at gå ind i bios der kan du da se lidt af hvert ? :)
Avatar billede fly3r Nybegynder
14. august 2005 - 11:19 #22
tror ikke der er noget om det i BIOS... men det er jo et forsøg værd;)
smutter lige ud og laver bil... er på senere
Avatar billede gl.k. Nybegynder
14. august 2005 - 11:21 #23
Åbn den venstre kabinet side, hvis du kan. Så kan du aflæse det ved PSU´en.

Jeg vil forslår dig at pille de der Kingston ValueRAM 2 x 512 MB ud og kun  kører med 2x1gb for en test. Og kun 1 skærm, ik 2.

Regner med , du allerede har slået "automatisk genstart" fra, som haverslev skriver til dig:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;320299
Avatar billede zobbe Nybegynder
14. august 2005 - 19:39 #24
Jeg har rengjort min computer her fra morgen af, der var en masse lort :-) Jeg flyttede også begge mine harddiske, så der kunne komme mere luft ind, det skulle jeg så aldrig have gjordt :-( Da mit C:\ harddisk gik i stykker, jeg har prøvet at fomater den, men det vil den ikke, der står at disken er beskadiget, eller sæt stikkende i (det er gjordt) Kan det være derfor at min computer har genstartet? fordi windows har kørt på et ødelagt drev, elller er der noget andet galt?
Avatar billede serverservice Praktikant
22. august 2005 - 22:59 #25