Avatar billede digilsd Nybegynder
13. august 2005 - 19:00 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Gammel Ati Radeon tråd

Hey!
Har et World Of Warcraft problem. Når jeg lukker WoW vinduet ned kan jeg ikke komme ind i det igen, og når jeg kommer ind så er der bare en sort skærm og WoW soundtracket.

Har fået at vide at jeg skal opdatere mit graikkort men Ati har åbenbart været så søde at undlade at ligge nogen drivers på deres side.
Har kigget på denne gamle tråd:
http://eksperten.dk/spm/470191

hvilket jo burde sige alt.
Men er den her løsning stadig gyldig?
http://www.driverheaven.net/patje/
For når jeg bruger denne mod på den nye catalyst (Catalyst Mobility 5.7) så melder den: "The directory did not contain the correct files".

I så fald skal jeg finde en gammel Catalyst fil eller et nyt mod?

Greets - DiGi-LsD
Avatar billede trekkies Juniormester
13. august 2005 - 22:57 #1
Avatar billede digilsd Nybegynder
13. august 2005 - 23:05 #2
"Setup was unable to find components that can be installed on your current hardware or software configuration. Please make sure you have the required hardware or software"
Avatar billede trekkies Juniormester
13. august 2005 - 23:07 #3
Downloade "Everest home edition", og lad det checke dit system.
http://www.lavalys.com/products/download.php?pid=1&lang=en&pageid=3
Avatar billede digilsd Nybegynder
13. august 2005 - 23:14 #4
Ehm - hva er det jeg skal lede efter?
Avatar billede trekkies Juniormester
13. august 2005 - 23:21 #5
Når at du har installeret programmet, skal du åben programmet, klik på pluset med titlen "Grafikkort" under menuen, klik på nogle af de valg muligheder du får nu, se om der står noget der i.
Avatar billede trekkies Juniormester
13. august 2005 - 23:23 #6
Prøv at klikke på "Windows video" der er der links til driveren til dit grafikkort.

Har du kun problemer med WOW eller andre, og har problemet været der altid?
Avatar billede digilsd Nybegynder
14. august 2005 - 01:29 #7
Problemet har altid været der, og ja det er kun med WoW jeg har prøvet det.
Kan dog godt tabbe CS op igen, men det er jo også et spil der kræver en del mindre.
Avatar billede digilsd Nybegynder
14. august 2005 - 01:30 #8
Beskrivelse    Værdi
Grafikkort Egenskaber
Enheds Beskrivelse    ATI MOBILITY RADEON 9000/9100 IGP
Adapter Streng    ATI MOBILITY RADEON 9000/9100 IGP
BIOS Streng    BK-ATI VER008.012.017.017
Chip Type    MOBILITY RADEON 9000/9100 IGP Series AGP
DAC Type    Internal DAC(350MHz)
Installerede Drivere    ati2dvag (6.14.10.6430 - ATI Catalyst 4.3)
Hukommelses Størrelse    128 MB

Grafikkort Producent
Producent    ATI Technologies Inc.
Produkt Information    http://www.ati.com/products/gamer.html
Hentning af Driver    http://www.ati.com/support/driver.html

Sådan?
Avatar billede trekkies Juniormester
14. august 2005 - 09:07 #9
Prøv denne driver:
http://www2.ati.com/drivers/5-7_xp-2k_dd_ccc_wdm_enu_24085.exe

Den fylder ca. 33MB og har CATALYST Control Center med.

Den nyeste patch til WOW er version 1.6.0, hvis du ikke har den, kan du hente den her:
http://files.dailyrush.dk/patches/WoW-1.6.0.4500-to-1.6.1-enGB-patch.exe
Den fylder ca. 4MB
Avatar billede digilsd Nybegynder
14. august 2005 - 11:11 #10
Ok tak.
Downloader driveren nu, men tror godtnok slet ikke at man kan installere det nye Catalyst på mit kort, men skal prøve.

Man kan ikke spille WoW uden den nyeste patch :)
Avatar billede digilsd Nybegynder
14. august 2005 - 11:22 #11
Installeren virkede ikke, men jeg kunne godt modde den :)
Kan ikke mærke nogen forskel lige nu, men tager en hurtig WoW test om lidt.
Avatar billede digilsd Nybegynder
14. august 2005 - 11:27 #12
Hmm tog lige en ny lavalys.
Det er da næsten den samme driver som jeg havde sidst?

Installerede Drivere    ati2dvag (6.14.10.6553)
Avatar billede digilsd Nybegynder
14. august 2005 - 12:00 #13
Jaaa det hele virker nu! :)
Tusind tak for hjælpen Trekkies. Skriv lige et svar så du kan få point :)
Avatar billede trekkies Juniormester
14. august 2005 - 12:02 #14
Hvad var det som fik det til at virke?

Glad for at kunne hjælpe dig :)

Hvad synes du om WOW, tænker på at købe det.
Avatar billede digilsd Nybegynder
14. august 2005 - 12:06 #15
Pas på.. Det sluger al din fritid ;D

Arj det er utroligt sjovt, og man bliver utroligt afhængig. Faktisk også overraskende socialt, da du ikke kan komme uden om hele tiden at snakke med folk.

Men prøv at spørg nogen lvl 60'er for jeg er indtil videre ikke nået højere end lvl 37 :P
Avatar billede trekkies Juniormester
14. august 2005 - 21:46 #16
Tak for points :)
Avatar billede digilsd Nybegynder
15. august 2005 - 14:23 #17
Tjah - altså din driver fik det hele til at virke, da du fandt en driver som virkede med min mod - hvilket jo var ved jeg bad om "in the first place"

Så det er velfortjente point :)