Avatar billede gozo123 Nybegynder
13. august 2005 - 15:51 Der er 12 kommentarer

K56 modem bliver langsomt

Hjemme ved de gamle har de en halv gammel computer med win 98 se.

Som modem bruger de et LASAT K56 modem Voice modem.

Lige når man logger på virker det fint, så efter lidt tid bliver det langsomt for ikke at sige at det nærmest går helt i stå.

Det er ikke altid og ikke på de samme steder det sker.

Nogen der kan huske noget om K56 modems.

På forhånd tak

Peter Hasen
Avatar billede busschou Praktikant
13. august 2005 - 15:53 #1
ikke andet end det lød sjovt når de skulle forbinde, og ja så at de er langsomme :o)
men det hjælper dig jo nok ikke meget :o/
Avatar billede jps6kb Novice
13. august 2005 - 15:55 #2
Tror måske det lyder som nogle evt. spyware processer, som ligger og bøffer båndbredde.. har du tjekket for det??
Avatar billede busschou Praktikant
13. august 2005 - 15:56 #3
tja der skal jo nok ikke meget til før det virkelig kan mærkes på de 56k
Avatar billede busschou Praktikant
13. august 2005 - 15:57 #4
hvis det er tilfældet så er her et hurtigt program som nemt fjerne det mest kendte hurtigt
http://www.xblock.com/download/xclean_micro.exe
Avatar billede gozo123 Nybegynder
13. august 2005 - 15:59 #5
Hehe, busschou det var næste spørgsmål :-)

Det er faktisk en pause modemet tager sig, kan man se på tælleren.

Så efter noget tid tæller den videre og kører fint igen

Den er tilsluttet med 46.000 bps, hvsi det kan sige noget om noget.
Avatar billede busschou Praktikant
13. august 2005 - 16:02 #6
Hvis du snakker om at du kan se hvor meget der overføres, så uanset om man benytter modem eller hurtig adsl, så tager tælleren sig jo en pause når der ikke er noget at lave
Den henter og sender jo kun når det er nødvendigt

Jeg synes du sku prøve køre det lille program, det kører af sig selv og tager måske 5min...
Avatar billede gozo123 Nybegynder
13. august 2005 - 16:05 #7
Det er når midt i at den henter en side den holder pause. Altså når der er noget at lave.

Programmet kører nu :-)
Avatar billede gozo123 Nybegynder
13. august 2005 - 16:07 #8
Den fandt ingen ting, andre forslag???
Avatar billede busschou Praktikant
13. august 2005 - 16:08 #9
nøh der findes større programmer til at fjerne spyware, men det er jo ikke sikkert der er noget, hvis det er selve modemmet den er gal med så har jeg ingen forstand på det
Avatar billede gnuen Nybegynder
03. oktober 2005 - 15:13 #10
du skal måske kigge lidt på de netværksprotokoller som er slået til i egenskaber under opkaldforbindelsenm, her skal tcp/ip og klientprogram til micropsoft netværk været slået til
Avatar billede gozo123 Nybegynder
21. august 2007 - 19:28 #11
Tak. Smid svar begge to.
Avatar billede gnuen Nybegynder
21. august 2007 - 19:48 #12
Hermed svar