Avatar billede mxm Nybegynder
13. august 2005 - 15:27 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til at flashe BIOS på en bærbar.

Hey. Jeg har brug for at flashe BIOS til min bærbar. Jeg har selve flash filen, men ved ikke hvordan jeg skal lave en boot cd.
Da jeg ikke har et floppy drev, så kan det kun være muligt med en boot cd, eller USB disk. Jeg har prøvet at lave et par boot cder, men uden held... www.bootdisk.com er alt for forvirrende.

Det eneste jeg vil vide er hvordan jeg kan lave en boot cd/usb disk så jeg kan komme ind og flashe BIOSEN... Er der nogle der har en trinvis guide til mig?
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2005 - 15:39 #1
Du kan muligvis bruge noget fra http://www.helgec.dk/bootcd.html
Avatar billede mxm Nybegynder
13. august 2005 - 15:41 #2
jeg er desværre slet ikke i besiddelse af et diskettedrev
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
13. august 2005 - 16:06 #3
Jeg gjorde det for et par måneder siden og brugte denne guide:
http://www.bootdisk.com/

Se efter teksten:
Need To Flash Your BIOS On A PC With No 1.44  Read.1st

Klik linket 1.44 for at hente iso filen og læs så Read.1st hvorledes du får overført biosfilen og flashfilen til imaget før du brænder det.
Avatar billede serverservice Praktikant
13. august 2005 - 16:07 #4
hej du skal bare anvende den imagefil som helgec linker til og browse/pege på den i brænderprogrammet hvor du brænder en bootcd.
før du brænder skal du tilføje din flash-bin fil og dit flash program- så brænder du cdén.

I nero er det cdrom (boot) - definer imagefil - new- tilføj filer - brænd
Avatar billede mxm Nybegynder
13. august 2005 - 16:47 #5
Tonnybrandt> Jeg har brugt din guide, er også inde i bios nu. Men hvad var kommandoerne til at køre selve filen?
¨
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
13. august 2005 - 16:56 #6
Du skal ikke ind i bios, men istedet boote på cdrom'en.

Når du har bootet på crdrom'en er der kun at eksekvere flash-programmet og ellers følge instruktionerne på skærmen.

Præcis hvilken kommendo du skal fyre af står på producentens hjemmeside, der hvor du downloadede flashprogram og bios-fil. Det er forskelligt fra bios til bios.

Skriv evt hvilken biosfil og flash program du har hentet, hvis du vil have mere præcis instruktion.
(Jeg er først online igen engang imorgen, så forhåbentlig kan dannyboyd eller helgec hjælpe dig videre, hvis det skal være lige nu)
Avatar billede mxm Nybegynder
13. august 2005 - 17:00 #7
ok, jeg har bootet fra cdrommen og har også flashet den. Tak for svaret, du må gerne komme med et svar så du kan få pointene
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2005 - 19:06 #8
"du må gerne komme med et svar " Det bliver nok nødvendigt at du skriver hvem du henvender dig
Avatar billede Slettet bruger
16. august 2005 - 15:33 #9
Det kunne da være helt sjovt med lidt "feedback"
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
16. august 2005 - 16:07 #10
Jeg prøver at lægge et svar. Var det ikke mig du mente, afviser du det blot.