Avatar billede lars2670 Nybegynder
13. august 2005 - 11:50 Der er 15 kommentarer

Min server Genstarter.

Hej Eksperter.

Jeg har en IBM 232 model 8668-22x server med 2GB SD ECC Ram og 4Hdd på 36.7Gb og en på 9.1gb. Jeg har Win 2000server Avn men den genstarter lige puselig. Jeg har Antivirus installer og den er ikke komme på nettet inu så det er ikke Spy eller Virus. Håber i kan hjælpe mig med mit problem.
Avatar billede serverservice Praktikant
13. august 2005 - 17:27 #1
Start med at lave denne indstilling.
start>kontrolpanel>system>advanceret>indstilliger ned ved start og genoprettelse og fjern så fluebenet ved genstart automatisk

Hvis du er 100% sikker på det ikke er snavs må det være noget hardwarefejl - evt. varme. - gå lige i bios og aflæs cpu-temperaturen om den er for høj og hvd din øvre grænse er sat til?

Hent scannere fra www.ultimatebootcd.com - eller brænd hele cdén og test din harddisk og ram.
Kør memtest ½-1 time se om den skriver fejl eller genstarter
Avatar billede lars2670 Nybegynder
13. august 2005 - 22:15 #2
Okay jeg prøver lige det først.

Men der er ikke noget inde i biosen med temp det er en IBM 323 8668-22x Kan man hente en program som kan måle det?
Avatar billede serverservice Praktikant
13. august 2005 - 22:53 #3
Avatar billede lars2670 Nybegynder
14. august 2005 - 19:59 #4
Okay Jeg har prøvet der først den gør det inu. Jeg kan sige at jeg har en Pentium3 1.133Mhz kun en CPU jeg er 2GB SD PC133 ECC REG Ram og 4x 36GB Scsi de to først diske med windows 2000srv sp 4 køre Raid 1 men kan det være disken?
Avatar billede serverservice Praktikant
14. august 2005 - 20:16 #5
ikke ret sandsynligt at det er disken - da du så ville have haft mange problemer med installationen.
Jeg tror mere det kunne være cpu eller ram- prøv at køre den ramtest som jeg beskrev - så ser du om det er ramfejl - skulle den genstarte i dosmode - Vil jeg mene det er cpu/bundkort.
Avatar billede lars2670 Nybegynder
14. august 2005 - 20:21 #6
Jeg har haft nogle problemmer med at installer den. Men ikke så store kun at sætte Raid 1 op. At er en okay pris på den server 2000kr Men hvis der er fejl på den kan jeg da bare bytte den. Men Jeg vil prøve at bytte den. DU kan godt få lov til at logge på den vira rEMOTE DESTOP for så kan du måske lige se hvordan den er sat op. ?
Avatar billede serverservice Praktikant
14. august 2005 - 20:58 #7
Kan jeg godt , men det er ikke sandsynligt at der er noget med opsætning som fejler og hvis det en hardwarefejl er det omtrent umugligt at se i windows. det er heller ikke sandsynligt at noget i windows ville kunne få de til at genstarte bortset fra virus og det har du udelukket- så vidt jeg kan se.

Men du vil komme nærmere et svar hvis du tester med memtest eller en anden dostester.- ellers er det bare at sende den tilbage igen med en fejlbeskrivelse.
Avatar billede lars2670 Nybegynder
14. august 2005 - 22:37 #8
Okay. Jeg vil lige prøve en test og se hvad den siger. Jeg siger ellers tak for hjælpen ind til nu. Håber du godt kan komme med noge hjælp nå jeg har fået kørt testen.

- Lars2670
Avatar billede lars2670 Nybegynder
15. august 2005 - 14:27 #9
Hej Dannyboyd. Jeg har skifte min hardisk ud til en anden en. og prøver at se om den kan få den til ikke og genstarte.
Avatar billede lars2670 Nybegynder
15. august 2005 - 16:28 #10
Hej jeg har fået en fejl. DASD dioden lyser. Hvad kan den fejl være?
Avatar billede serverservice Praktikant
15. august 2005 - 20:01 #11
Direct access storage device - fejl på et af drevene cdrom eller harddisk - kan du ikke se hvilken eller nummeret?
Avatar billede lars2670 Nybegynder
16. august 2005 - 13:35 #12
Hvor ser jeg det henne? Den lyser kun.

Har du MSN Messenger`?
Avatar billede lars2670 Nybegynder
19. august 2005 - 10:01 #13
Hej Danny Jeg har fået den til at virke. Jeg skulle bare installer windows 2003 server.

Så nu genstarter den ikke mere.

Tak for din Hjælp.
Avatar billede lars2670 Nybegynder
19. august 2005 - 10:01 #14
Lukker.
Avatar billede serverservice Praktikant
19. august 2005 - 10:15 #15
nå?