Avatar billede timbreuning Nybegynder
13. august 2005 - 01:45 Der er 5 kommentarer

Pege på navneserver - EN HÅRD NØD

Hej I dejlige mennesker.
Min bror er flyttet til USA og har et yderst dejligt webhotel derovre. Han har nu tilbudt mig at få flyttet mit domæne (breuning.dk) til hans webhotel, men men men vi har problemer med opsætningen.
Med DNSstuff.com får vi meget forskellige resultater når vi søger på hhv. hans (larsanna.com) og mit domæne. Hans giver: larsanna.com. A IN 14400 63.247.71.171 larsanna.com. NS IN 14400 ns35.securenet-server.net. larsanna.com. NS IN 14400 ns36.securenet-server.net. ns36.securenet-server.net. A IN 63062 65.254.59.236
og mit giver: breuning.dk. A IN 86400 65.254.59.235 breuning.dk. NS IN 86400 webhotel4.webhosting.dk. breuning.dk. NS IN 86400 ns2.webhosting.dk. webhotel4.webhosting.dk. A IN 51624 81.19.232.104 ns2.webhosting.dk. A IN 51624 81.19.232.91.
Ifølge Webhosting.dk skulle der være hul "igennem", men jeg ender hele tiden på en fejlside hos cPanel. cPanels supportafd siger deres server er sat korrekt op til at pege rigtigt.
Hos DK-hostmaster får jeg følgende info:
Navneservere  ns2.webhosting.dk  webhotel4.webhosting.dk

Hvor skal jeg rette henne for at komme igennem til min bror's server?

Jeg ville gerne give alle mine point for et rigtigt svar, men må desværre kun uddele 200.

Cya
Tim, Taastrup
Avatar billede arne_v Ekspert
13. august 2005 - 10:10 #1
Umiddelbart synes jeg at det lyder som om at du skal have breuning.dk
redelegeret fra webhosting.dk til larsanna.com/securenet-server.net

Og jeg forstår ikke hvor cPanel kommer ind i billedet ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. august 2005 - 10:13 #2
Din A-record skal pege på hans servers IP-adresse, ikke hans navneserver.
Altså din A-record skal være 63.247.71.171

Prøv at skrive i din hosts fil på din egen maskine (Skulle du have en linuxmaskine er det /etc/hosts, og skulle du have en Windowsbox så er det vistbok
C:/windows/system32/drivers/etc/hosts

63.247.71.171  breuning.dk  www.breuning.dk

Genstart evt maskinen derefter (ikke altid nødvendigt), og prøv om du fra egen maskine kan se dit website. Kan du, skal du bare gøre det samme for A-record hos din DNS-udbyder.
Avatar billede timbreuning Nybegynder
13. august 2005 - 10:34 #3
arne_v: cPanel er min brors webhotel.

erikjacobsen: jeg prøver at rette i morgen når min nror er her hos mig.

Tak for den hurtige respons fra jer begge!
Avatar billede timbreuning Nybegynder
13. august 2005 - 19:02 #4
Erikjacobsen: hvis du laver et svar får du de point. Det virker fint nu!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. august 2005 - 20:13 #5
Jeg samler slet ikke på point, tak.