Avatar billede zimmer30 Nybegynder
12. august 2005 - 21:44 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Ingen signal til skærm

I forbindelse med installering af vandkølesystem på min computer, havde jeg bundkortet skruet af. Da jeg, efter bedste evne, samlede computer igen, satte stik til, og tændte computer, står det bare "Der modtages intet signat" på skærmen.
Jeg har prøvet at skifte grafikkort, og sætte en anden skærm til, uden held.
Er der nogen der har ide til hvad der kan være galt, og hvad jeg kan gøre ved det?
mvh

Niels
Avatar billede screem_brille Novice
12. august 2005 - 21:46 #1
nogen bib lyde ?
Avatar billede zimmer30 Nybegynder
12. august 2005 - 22:07 #2
Nej ej heller bib-lyde.... heller ikke fra com
Avatar billede c-holst Novice
12. august 2005 - 22:37 #3
Du kan have ødelagt dit bundkort?

rammene sidder ikke ordentligt i eller er ødelagte. Kan godt ske uden beeps

Starter der nogen blæsere?

Nogen lamper der lyser?

Er der overhovedet noget liv?
Avatar billede zimmer30 Nybegynder
12. august 2005 - 23:10 #4
Ja der er masser af liv - den "larmer" fint nok, der bliver også sendt strøm til pumpe, blæser, og HD, men som sagt sendes ingen signal til tv.
Jeg har ikke pillet ved Ram, så tvivler på at det kan være dem.

Jeg var først bange for at det var AGP porten der var itu, hvilket også godt kan være tilfældet? (men hvordan kan jeg tjekke udover at sætte andet kort i?)
Avatar billede hedegaard9240 Nybegynder
12. august 2005 - 23:20 #5
Kan altså godt være ram? også selvom du ikk har pillet ved dem!
Avatar billede c-holst Novice
12. august 2005 - 23:22 #6
Jeg var først bange for at det var AGP porten der var itu, hvilket også godt kan være tilfældet? (men hvordan kan jeg tjekke udover at sætte andet kort i?)
ville gøre sådan, og prøve mit eget gfx i en anden maskine.

stemmer fortsat på rammene...hor mange blokke har du?
Avatar billede hedegaard9240 Nybegynder
12. august 2005 - 23:25 #7
C-Holst er helt enig med dig! tror også det er dem, for der skal ikk meget til!
Avatar billede zimmer30 Nybegynder
12. august 2005 - 23:47 #8
Jeg har 1x512mb i.
Kan RAM stoppe for udgående signal?
Jeg prøver lige at tage dem ud og sætte i igen.... i hører nærmere!!!
Avatar billede hedegaard9240 Nybegynder
12. august 2005 - 23:49 #9
ja det kan de godt gøre? glæder mig til at hører nærmere?
Avatar billede zimmer30 Nybegynder
12. august 2005 - 23:59 #10
Har prøvet at haft ram ude, sætte dem i igen, og presse lidt på dem... stadig ingen signal.
Det kan vel både være slot, og/eller ram-modul der kan være gået i stykker.... Kan jeg flytte modul til eg. slot2?
Avatar billede hedegaard9240 Nybegynder
13. august 2005 - 00:03 #11
ja kan du godt prøve? kan der ikk ske noget ved
Avatar billede c-holst Novice
13. august 2005 - 08:18 #12
ellers prøv at låne en blok. lyder som om det bare skal være ddr
Avatar billede zimmer30 Nybegynder
13. august 2005 - 11:33 #13
Ram fejler ikke noget (de kører pt nu på denne com)
Og jeg har lånt 2x256 mb som jeg prøved at sætte i den anden com, altså både i slot1 og slot 2, også uden virkning!!
Avatar billede screem_brille Novice
13. august 2005 - 11:37 #14
det er ikke en ældre AMD og du så har fået knækket kernen vel ?
Avatar billede zimmer30 Nybegynder
13. august 2005 - 11:45 #15
Det er en P4 Intel SL-865Pro-775 (Det var derfor jeg havde bundkortet ude... cpu-køler passede ikke til Socket775, så der skulle sådan en universal ting skrues på!!)
Avatar billede zimmer30 Nybegynder
13. august 2005 - 17:35 #16
Er der andre muligheder end ram, eller andet jeg kan teste mht ram´ene?
Avatar billede c-holst Novice
13. august 2005 - 19:08 #17
kortslutning på bundkortet, fx ved kontakt med kabinet.

har du forsøgt at ressette din bios

ødelagt bundkortet, fx agpsoklen
Avatar billede zimmer30 Nybegynder
13. august 2005 - 20:42 #18
Kan jeg resette bios uden skærm?
Agpsoklen er der ikke synlige skader på.
Jeg kan tjekke for kortslutnint på bundkortet... for jeg skruede jo en bagplade på som skulle holde den "nye" socket
Avatar billede c-holst Novice
13. august 2005 - 21:16 #19
resset din bios ved et fjerne det lille runde batteri i fx en times tid. Ved ikke helt hvor længe. Eller se i din manual. ofte er der også en jumper man lige kan flytte
Avatar billede zimmer30 Nybegynder
15. august 2005 - 19:13 #20
Prøvede at skrue bundkort af igen for at tjekke om jeg evt. havde skruet bagpladen til den "nye" socket for stramt på, og dermed have beskadiget bundekortet, men det ser ud til at være fint og bagplade til den "nye" socket har ikke forbindelse med bagsiden af bundkortet (der er membran imellem)
Har uden held prøvet at resette bios (tror jeg) fjernede et batteri i et døgnstid
Det kan vel ikke være kølepastaen? At jeg måske har kommet for meget eller for lidt på?
Ligesom min køler til northbridgen ikke sidder dækker hele den store firkant (den dækker godt nok den lille firkantede chip) Men den firkantede køler sider forskudt i forhold til den firkant der er på bundkortet!!!!
Avatar billede c-holst Novice
15. august 2005 - 22:02 #21
begynder at løbe tør for konkrete ideer
Avatar billede dewil Nybegynder
21. august 2005 - 22:48 #22
bare lige en hurtig ide, er der rpm kontrol på cpu køleren i bios? for den er jo ikke mere til stede???? bare en tanke
Avatar billede zimmer30 Nybegynder
22. august 2005 - 09:04 #23
Det kan godt være at der var, altså rpm-kontrol på cpu-køler i bios!!!
Har det noget at sige?
Jeg kan evt. prøve at skifte cpu-køler tilbage og se om det hjælper!!
Avatar billede c-holst Novice
13. oktober 2005 - 10:10 #24
Fandt du ud af noget, og har du evt brug for mere hjælp?

ellers må du gerne lukke tråden her, da der sansynligvis ikke kommer flere indlæg.

mvh

c-holst
Avatar billede zimmer30 Nybegynder
30. oktober 2005 - 10:40 #25
Der var ikke rigtig noget der hjalp. Heldigvis var den ikke over 2 år gammel, og har nu fået en anden.