Avatar billede jespernielsen Nybegynder
12. august 2005 - 21:36 Der er 4 kommentarer

Kan man bruge sit eget DSL modem på en ADSL forbindelse?

Vi har fået installeret ADSL fra Tiscali/tele2 og har modtaget en Cisco 677 Router, som er tilsluttet. Routeren fungerer åbenbart som DHCP-server, for den Symantec Internet Security Gateway som vi har tilsluttet får et privat ip-nummer (192.168.1.2).

Nu er problemet imidlertid at Symantec Gateway'en bruges til at oprette VPN, så det duer ikke at den står bag en anden router. Så er mit spørgsmål om man selv kan købe et ADSL-modem og sætte det ind i stedet for Cisco routeren fra Tiscali/tele2?
Avatar billede kenp Novice
13. august 2005 - 10:48 #1
ja det kan man godt... men de er ikke helt billige... linksys har ihvertfald lavet nogle. men det kræver jo at man ved hvordan man skal sætte det op.
Avatar billede jespernielsen Nybegynder
24. august 2005 - 23:08 #2
Jeg har nu set flere til rimelige priser, f.eks. dette til under 300 kr:
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=87396

Hvad tænker du på mht. opsætning. Gad vide om det ikke bare er DHCP de kører, så man bare kan sætte det direkte på?
Avatar billede kenp Novice
24. august 2005 - 23:29 #3
tror ikke bare det er dhcp... desværre men du kan jo prøve...
Avatar billede jespernielsen Nybegynder
25. august 2005 - 08:55 #4
Ok, det tror jeg at jeg vil gøre så. Tak for hjælpen