Avatar billede jpe Nybegynder
12. august 2005 - 20:49 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

test om database felt er tomt (virker ikke)

Ok vi sidder og er ved at lave en db hvor vi henter data fra forskellige tabeller ala
strSQL= "SELECT * FROM Brugere, Adresse, Telefon, Email WHERE Adresse.BrugerID LIKE Brugere.BrugerID OR Telefon.BrugerID LIKE Brugere.BrugerID OR Email.BrugerID LIKE Brugere.BrugerID"

vi ved at nogle felter er tomme så derfor har jeg prøvet med
if rsObj("Telefon") <> "" then
  response.write("tom")
else
  response.write rsObj("Telefon")
end if

det virker ikke :-( så vi har prøvet med flere ting =null, empty , vbEmpty og flere

vi ved at feltet er tomt, så vi går ud fra at objektet slet ikke findes, men hvordan finder vi ud af det og hvad gør vi ved det?

Håber det er skåret klart nok ud... ;-)
Avatar billede jpe Nybegynder
12. august 2005 - 20:53 #1
hmmm hvis vi bruger rsObj.BOF virker det...
Avatar billede jpe Nybegynder
12. august 2005 - 20:58 #2
hmmm det er jo nok en SQL fejl...
Avatar billede jpe Nybegynder
12. august 2005 - 21:00 #3
vi går udfra at vi skal lave innerjoin så vi tager det ud fra en "ny" lavet tabel, men er det- det smarteste ?
Avatar billede busschou Praktikant
12. august 2005 - 22:39 #4
hmm hvad katten er det mon I ønsker at få ud af jeres tabeller?
Jeg har aldrig set sådan en sql sætning før nemlig, ret spøjs
Kan I skitsere et eksempel?
Altså bare et eksempel på fx fire rækker i hver tabel og hvad  I forventer at få ud
Avatar billede sw_red_6 Nybegynder
13. august 2005 - 15:24 #5
if rsObj("Telefon") <> "" then
  response.write("tom")
else
  response.write rsObj("Telefon")
end if

Læser jeg forkert eller står der ikke der at hvis rsObj("Telefon") IKKE er tom skal den skrive response.write("tom")?
Har i prøvet med:
if rsObj("Telefon") = "" then
  response.write("tom")
else
  response.write rsObj("Telefon")
end if
Avatar billede busschou Praktikant
13. august 2005 - 15:28 #6
hæhæ godt set
Avatar billede jpe Nybegynder
14. august 2005 - 19:38 #7
tjaa vi vil gerne have at dataerne i de forskellige tabeller bliver skrevet ud, og hvis der ikke er nogen data så skriv "tom". problemet opstår ved BOF. Der virker det ikke... Men det er fordi vi har lavet SQL'en forkert....
Avatar billede jpe Nybegynder
20. marts 2007 - 09:09 #8
lukker