Avatar billede imnewb Nybegynder
12. august 2005 - 17:20 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Flash fejl.

Hvad gør jeg forkert? er helt ny indefor flash, den udskriver:

**Error** Scene=Scene 1, layer=Layer 1, frame=1:Line 1: Statement must appear within on/onClipEvent handler
    var CSS = new TextField.StyleSheet();

**Error** Scene=Scene 1, layer=Layer 1, frame=1:Line 2: Statement must appear within on/onClipEvent handler
    var cssPLACERING = "formatering.css";

**Error** Scene=Scene 1, layer=Layer 1, frame=1:Line 3: Statement must appear within on/onClipEvent handler
    var selveTeksten = "<p>Overskrift :)</p><a href='http://google.dk'>Tjek om lortet virker :)</a>";

**Error** Scene=Scene 1, layer=Layer 1, frame=1:Line 4: Statement must appear within on/onClipEvent handler
    CSS.load(cssPLACERING);

**Error** Scene=Scene 1, layer=Layer 1, frame=1:Line 5: Statement must appear within on/onClipEvent handler
    CSS.onLoad = function(lykkedes) {

Total ActionScript Errors: 5     Reported Errors: 5

Vil gerne have hjælp, sådan jeg ikke ør det næste gang.

Vil også gerne have lidt danske tutorials til FLASH MX 2004..
'
På forhånd tak!
Avatar billede pyroman Nybegynder
12. august 2005 - 21:29 #1
Du har indsat koden på et movieclip eller en knap... Fjern koden igen, markér et frame i tidslinien og åbn actionscriptpanelet igen og indsæt koden...
Avatar billede imnewb Nybegynder
12. august 2005 - 21:30 #2
Ok, smid svar.. Hvordan laver jeg ligesom i HTML vil se sådan her ud:
<input type="text" name="besked"> - bare i FLASH?
Avatar billede pyroman Nybegynder
14. august 2005 - 14:23 #3
Du tager text tool'et og åbner properties-panelet og vælger "input text" - tegner et tekstfelt og giver det instance-navnet "besked"...

Når du nu er nybegynder er det smarteste at gå alle de medfølgende guides og tutorials i flash's hjælp - dér lærer man alt sådan noget her meget hurtigt og nemt - det tager kun et par timer, før man kender det meste til flash!! Så slipper du for at bruge timer og dage på at spørge herinde på eksperten...
Avatar billede pyroman Nybegynder
14. august 2005 - 14:24 #4
og et svar :)