Avatar billede saucer Nybegynder
12. august 2005 - 12:25 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Open Source CMS bygget op over .NET (asp.net,C#) søges

Hej allesammen

Jeg siger og bøvler med en OpenSource CMS men navnet Umbraco. (http://www.umbraco.dk/) men er ved at være godt træt af det mange fejl som er i den nuværende version og kan ikke rigtig vente til version 2 udkommer en gang i september, eller hvornår den nu kommer. Jeg er irriteret over fejl så som at man ikke kan slette XSLT filer fra menuen efter at man har oprettet dem og en del andre mangler som bør være i et system som dette..

Der for søger jeg links infomration til andre CMS som er OpenSource og kører over .NET.

Om CMS er gratis eller koster penge for licens er ikke en problem så længe det virker..

Så kan I ikke sende mig et par gode links :) tal
Avatar billede overchord Nybegynder
12. august 2005 - 13:08 #1
Der ligger en lang liste her:
http://www.411asp.net/home/webapps/content

Der er ikke mange gratis, men priserne varierer en del.
Avatar billede saucer Nybegynder
15. august 2005 - 14:08 #2
Er der ikke andre ?? jeg skal bruge flere links..
Avatar billede umbraco Nybegynder
16. august 2005 - 20:01 #3
Hej Saucer!

Du kan slette xslt filer på fil niveau hvor de ligger (i /xslt mappen). De fejl (eller rettere mangler) der ligger i umbraco 2.0 er *meget* banale. Jeg skriver dette fordi et debat indlæg som dette får umbraco til at fremstå unødigt ringe i forhold til hvad jeg mener er fair. umbraco virker, bliver brugt til rigtig store sites og ja, det har nogle få mangler og bugs, men det har alt software.

umbraco er det eneste system der tilbyder direkte redigering og oprettelse af xslt filer. Havde det ikke den feature ville du ikke savne at kunne slette.

Vi retter fejl når de bliver påpeget, så det kunne være rigtig fedt og konstruktivt, hvis du kunne skitsere den "del andre mangler som bør være i et system som dette". Så kunne systemet blive bedre og samtidig ville andre læsere i højere grad kunne vurdere om de mener at det er en grel mangel.

Bedste hilsner,
Niels / stifter, umbraco...
Avatar billede saucer Nybegynder
16. august 2005 - 20:24 #4
Med alt respekt til folket bag Umbraco og at det har lanceret et så stort stykke arbjede gratis.

Niels >> Lige en hurti liste over små fejl som er irriterende.

- At kunne slette macroe og xslt filer fra selve CMS

- Når man opretter en "Type" under Generic properties >> Type og vil vælge Textbox multiple eller en anden TYPE så har man ikke mulighed for at sætte en værdig på eller angive en størelse på feltet. Dette gøre at man faktisk ikka kan bruge det til noget som helst. eks. "Dropdown multiple". Man kan self. oprette det manualt via SQL men så er vi igen uden for selve CMS

- Ikke muligt at slette style.css (inde fra CMS)
- Når man har oprettet TABS og har tilføjet op til flere Alias så har man ikke mulighed i at rykke op og ned på dem så rækkefølgen passer efter ens behov. For hvis man har glemt at oprette en Alias som skal være øvers så skal man slette alle igen og starte fra ny.
- WYSIWYG er ikke XHTML valideret. Det virker fint som det er nu, men XHTML ville være nice.

Well tror jeg vil stoppe her. De er ingen grund til at lave en alt for negativ liste.

Ps. Folk skal heller ikke dømme systemmet efter mit indlæg. Prøv det selv og døm efter jeres egne oplivelser.
Avatar billede umbraco Nybegynder
17. august 2005 - 06:37 #5
Hej Saucer!

Listen er jo ikke negativ, men en klar hjælp hvis du finder fejl/mangler.

Alle de mangler du nævner er rettet i version 2.1 som kommer i en release candidate på mandag (den 22. august) og med endelig release 15. september. Vi har et roadmap liggende på http://bugs.umbraco.org, hvor du kan se de over 100 forbedringer og fejlrettelser der er lavet til den version.

/n
Avatar billede saucer Nybegynder
29. august 2005 - 20:40 #6
Nå det kunne være man skulle lukke dette indlæg..

Kan i 2 ikke komme med et svar så jeg kan uddele points ?
Avatar billede umbraco Nybegynder
29. august 2005 - 20:46 #7
Jeg er naturligvis nødt til at sige at umbraco 2.1 der kommer 15. september løser alle dine nuværende sorger omkring umbraco 2.0 og mere til ;-)
Avatar billede saucer Nybegynder
29. august 2005 - 20:51 #8
umbraco >> Det lyde godt :)  Smider du ikke lige et svar ?
Avatar billede umbraco Nybegynder
29. august 2005 - 22:58 #9
Mit svar må være at når det kommer til umbraco, skal jeg tie stille og lade de kloge svare:
http://www.411asp.net/func/review?id=6670010&rid=

;)
Niels...
Avatar billede saucer Nybegynder
29. august 2005 - 23:15 #10
>> overchord

Smider du ikke også et svar ?
Avatar billede saucer Nybegynder
01. september 2005 - 10:46 #11
Niels >> Har du en mail hvor på jeg kan skrive en bug til dig eller vil du heller have den her ??
Avatar billede umbraco Nybegynder
01. september 2005 - 10:47 #12
Du kan skrive bugs her:
http://umbraco.org/documentation/bugs.aspx

Så ryger de ind i vores bugsystem, Gemini.

/n
Avatar billede saucer Nybegynder
01. september 2005 - 11:45 #13
Ok.. Jeg har lige oprettet et big rapport, men har glemt lidt.. Der skal lige tilføjes at når man sletter billeder fra media så sletter den kun billedet fra DB og ikke selve filen.