Jeg sidder med en lille opgave til min kæreste til udregning af overarbejdstimer, men jeg hænger lidt fast her.
Hun må maks have 26 timer om ugen og alt over de 26 timer er overarbejde - hun kan have optil 100 timer på en uge hvor af de 26 timer er alm. betalte.
Jeg har en formel der ser ud som denne men jeg kan ikke helt fange den med *26 - formlen er hentet fra en skabelon i Office Excel 2003 =HVIS(K29<>"";HVIS(K29-TÆL(K12:K28)*40>0;K29-TÆL(K12:K28)*26;"");"")
Er der en der lige har 5 min. til at hjælpe mig lidt videre.
Jeg går ud fra at ugens timer tastes ind i K12:k28 og det du søger er antallet af timer over 26. Så skulle denne her kunne give dig antallet af timer > 26.
*40 er rettet til *26 - ellers giver det ikke helt mening.
Det funktionen gør er:
HVIS(K29<>"" Hvis der står noget i celle K29 (sum af timer?), så beregnes funktionen nedenfor - ellers ikke
HVIS(K29-TÆL(K12:K28)*26>0 Hvis middelværdien i celle K12..K28 er større end 26 beregnes funktionen - ellers ikke
K29-TÆL(K12:K28)*26 Den funktion, der beregnes hvis begge ovenstående betingelser er opfyldt. Tallet i K29 fratrækkes en gennemsnitsværdi på 26 for cellerne K12..K28 (uanset hvad der står i dem!
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.