Avatar billede olling Nybegynder
12. august 2005 - 10:28 Der er 10 kommentarer

Problem med grynet grafik

Internet Explorer på min bærbare PC har et problem med at vise grafik, uden at det gryner og bliver forholdsvist meget pixeleret.

Problemet opstår både med JPEG og GIF billeder, imens tekst står 100% skarpt.

Maskinen har installeret Windows XP Home edition DK, leveret af Dell. Maskinen har i øvrigt ikke problemer med at vise gif eller Jpeg-filer i f.eks. windows billed og fax-fremviser. Den er helt opdateret via windowsupdate.

Det er en forholdsvis ny maskine, men Dell kan ikke hjælpe (tak til dem for dårlig service) så nu vil jeg høre, om I har gode råd?

Da det åbenbart er et svært spørgsmål er der 99 poients for rigtigt svar.

vh

Jakob
Avatar billede majsmarken Nybegynder
12. august 2005 - 10:45 #1
Er IE 'fuldt' opdateret - mht WindowsUpdate elementer ?
http://windowsupdate.microsoft.com/
Avatar billede olling Nybegynder
12. august 2005 - 11:05 #2
ja, det er den (som jeg skrev).

Men jeg glemte at skrive, at den opfører sig rigtig mærkeligt, når der er brugt et billede som baggrund på hele siden. Den har meget vanskeligt ved at tegne det op. Det ser man på f.eks. Computerworld - og det gør f.eks. Berlingske.dk helt umulig at bruge for mig, da det i praksis ikke kan lade sig gøre at scrole ned over siden, uden at den skal bruge 20-30 sekundter på at tegne siden op...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
12. august 2005 - 11:50 #3
Check og gennemfør #40 herfra:
http://www.hcma.dk/tips31to40.htm#no40
Avatar billede kalp Novice
12. august 2005 - 12:54 #4
hent http://www.fbeej.dk/Programmer/iereg.zip
Udpak den og kør den udpakkede fil. genstart og se om det hjalp
Avatar billede hcma Novice
12. august 2005 - 13:43 #5
kalp >>  hvad gør den zip-fil ??
Avatar billede kalp Novice
12. august 2005 - 14:23 #6
catbody >> gendanner bla. elementer i registreringdatabasen som tilhører IE.
det er ikke sikkert der er fejl i IE men det er da en hurtig måde at lige teste på
Avatar billede hcma Novice
12. august 2005 - 14:54 #7
kalp >>  takker :o)
Avatar billede olling Nybegynder
12. august 2005 - 17:15 #8
Det løser desværre ikke problemet..  Men jeg så, at fejlen også findes i Flash's udviklingsværktøj, hvor det faktisk ikke var muligt at se undermenuerne.. Hvad pokker kan der være galt?
Avatar billede kalp Novice
12. august 2005 - 17:28 #9
Sæt din xp cdrom i drevet.

Tryk start->kør og skriv følgende.. præcis som det står!

rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 132 c:\windows\inf\ie.inf
Avatar billede olling Nybegynder
16. august 2005 - 20:27 #10
Det virker desværre ikke.. Problemet findes stadig på maskinen..

Hvad skal jeg efterhånden ud i? En komplet reinstallation, eller skal jeg måske prøve at opdatere en skærmdriver eller sådan noget?