Avatar billede fencer Nybegynder
12. august 2005 - 08:53 Der er 15 kommentarer

Kan ikke brænde til DVD

Hej Eksperter

Jeg har fået mig en DVD brænder, men kan ikke brugen den. Kører Win XP Home. Når jeg går i "Denne Computer" står den fint som DVD RW, men når jeg forsøger at flytte filer over "i den" siger den blot at der ikke er adgang til drevet. Har forsøgt med både - og + skiver. Kræver det et specielt program eller hvad?
Avatar billede boxer Nybegynder
12. august 2005 - 09:03 #1
Hvordan flytte filer over i det?

Hvis du højreklikker på de filer/mapper du vil brænde og vælger punktet "Send", skulle du gerne få muligheden for at sende det til din brænder.
Avatar billede gratis Nybegynder
12. august 2005 - 09:09 #2
ka anbefale dette program "CDBurnerXP Pro" (freeware) http://www.cdburnerxp.se/
Avatar billede Syska Mester
12. august 2005 - 09:20 #3
Vil altid foretrække et rigtig brænder program, i stedet for Windows egen....

Nero er super fedt synes jeg... bliver givet væk sammen med en brænder som OEM normalt eller er der måske et andet med....

Men du kan i hvert fald prøve en demo version af det her: http://www.nero.com/eng/Nero_6_Reloaded_Demoversion.html

// ouT
Avatar billede milter Ekspert
12. august 2005 - 12:24 #4
fencer > Der er vist et par deltagere i dine tidligere indlæg, som venter på kommentarer eller på, at du accepterer deres svar :)

http://www.eksperten.dk/point.phtml?navn=fencer
Avatar billede fencer Nybegynder
14. august 2005 - 09:52 #5
Milter> ja, men du må meeegeeet undskylde jeg ikke er herinde hver dag...

Til I andre; tak for svarene. Boxer> Ja, det er netop det jeg mener og det som ikke kan lade sig gøre.

Buzzz og gratis> Jeg går dermed udfra at I svarer på, at man netop ikke kan bruge XP´s egen brænderfunktion men er nødt til at bruge et eksternt program?
Avatar billede gratis Nybegynder
14. august 2005 - 12:35 #6
"Do you want to record onto blank DVD disks using a recordable DVD drive? Windows XP can read and play back DVDs, but it can't record them"

klippet nederst fra denne side http://www.microsoft.com/windowsxp/using/setup/learnmore/bott_03september16.mspx
Avatar billede gratis Nybegynder
14. august 2005 - 12:38 #7
med andre ord, der er ikke indbygget understøttelse for dvd brænding i XP kun cd brænding.
Avatar billede Syska Mester
14. august 2005 - 16:00 #8
ja, men vil nok bruge CDBurnerXP Pro hvis det er gratis, da Nero koster penge hvis det ikke fuldte med til brænderen....

// ouT
Avatar billede gratis Nybegynder
14. august 2005 - 16:04 #9
buzzzz> freeware=gratis ;)
Avatar billede boxer Nybegynder
14. august 2005 - 16:06 #10
Det er helt korrekt hvad gratis skriver. Det var jeg ikke lige obs på. Du kan kun skrive til cd'er med XP.
Det er jo meget nærliggende at bruge gratis forslag da det er freeware.
Avatar billede Syska Mester
14. august 2005 - 16:08 #11
gratis > ja, det ved jeg godt, men da jeg ikke selv har undersøgt sagen kan jeg jo ikke være 100% sikker på det også er gratis, derfor skrev jeg "hvis"... men Nero er stadig bedre....

Well, godt ord igen

// ouT
Avatar billede gratis Nybegynder
14. august 2005 - 17:00 #12
når jeg skriver "ka anbefale dette program" er det fordi jeg selv har prøvet det og ved det er gratis og hvis man gider at læse på siten for CDBurnerXP Pro står der højt og tydeligt der er gratis , dette står øverst på siden "CDBurnerXP Pro 3.0.116 - burn CD/DVD's for free".Jeg mente ikke någet surt eller ligende med min kommentar "14/08-2005 16:04:532" og heller ikke med denne :)
Avatar billede fencer Nybegynder
16. august 2005 - 19:39 #13
Tak for alle Jeres svar og kommentarer - gratis jeg prøver "dit" program - vil du smide et svar så du kan få point´ene :-)
Avatar billede Syska Mester
16. august 2005 - 20:35 #14
hehe, you never know :-D

// ouT
Avatar billede gratis Nybegynder
16. august 2005 - 20:43 #15
Hej fencer, håber du ka buge programmet, jeg samler ikke på point, så snup dem selv ;)