Avatar billede aspboy Nybegynder
11. august 2005 - 23:02 Der er 9 kommentarer

afvikling af asp i asp

hey jeg har fået et lille hjerne bruds spørgsmål, en af min venner har spurgt mig hvordan man kan afvikle asp i asp, da han har lavet et cms som virker fint men han vil gerne kunne afvikle asp i sit cms system.. som er lavet i asp !!!!
Avatar billede cpufan Juniormester
11. august 2005 - 23:08 #1
det er jo ikke noget problem, men du mener vel
hvordan man som bruger kan tilføje aspkode til de sider man opretter via sit cms.
Avatar billede aspboy Nybegynder
11. august 2005 - 23:19 #2
ja lige netop..
Avatar billede aspboy Nybegynder
11. august 2005 - 23:22 #3
jeg ved bare ikke lige hvordan jeg skal bære mig ad ?
Avatar billede cpufan Juniormester
11. august 2005 - 23:27 #4
har du selv lavet cms-systemet?
den eneste måde er hvis du kan komme til at redigere i html-koden,
der bør være en knap til at se html'en.
og du har vel mulighed for selv at bestemme hvad filerne skal hedde
Avatar billede ksoren Nybegynder
11. august 2005 - 23:28 #5
http://www.eksperten.dk/spm/633430 måske du kan bruge noget herfra
Avatar billede aspboy Nybegynder
11. august 2005 - 23:30 #6
Nej det er ikke mig der har lave eller har et cms men min ven.. som efter lyser en metode til at kunde smide en asp code med i databasen som så kan blive afvikle når det er !!!
Avatar billede busschou Praktikant
12. august 2005 - 02:03 #7
det er bøvlet at hive asp kode ud af en database og derpå fortolke det
Det er tusind gange nemmere blot at gemme det som en asp fil og så benytte server.execute på den fil
Men men men, der er seriøse sikkerheds risici ved at tillade asp kode!
Bare du har det med i dine overvejelser så det kun er absolut troværdie personer som får adgang til den feature
Ellers risikerer du at du kan få slettet alt du har
Avatar billede aspboy Nybegynder
12. august 2005 - 02:11 #8
Ja du har ret busschou men nu er det ikke til mig men til en ven som har et cms system.. men ellers tak !!!
Avatar billede aspboy Nybegynder
12. august 2005 - 02:11 #9
til ksoren hvis du smider et svar så er point dit !!!